یزد/

پروژه بین اللملی ترسیب کربن در ابرکوه / پروژه ترسیب اولین پروژه مشارکتي ایران در منابع طبیعی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: پروژه بین المللی ترسیب کربن در بخش بهمن این شهرستان آغاز شد، مدت اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن در بخش بهمن حدود پنج سال است و برای اجرای آن در سال جاری دو میلیارد ریال بودجه استانی اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد


صادقی ، وسعت محدوده پروژه را 75 هزار هکتار ذکر کرد و ادامه داد: کلیه روستاهای بخش بهمن از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این پروژه 12 روستا از مزایای آن بهره مند می شوند افزود: فاز نخست پروژه ترسیب کربن ، چهار روستای هارونی ، اسفند آباد ، اسد آباد ، حسین آباد را در برمی گیرد، این طرح با هدف توسعه پایدار روستائی با مشارکت مردم ومدیریت منابع طبیعی اجرا می شود و اجرای طرح ترسیب کربن سبب کم کردن گازهای گلخانه ای، احیاء مراتع، کمک به معیشت مردم و توسعه شاخص های انسانی می شود.

وی گفت : احیای مناطق تخریب یافته با مشارکت مردم، بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه، توانمندسازی جوامع محلی و بهبود معیشتی آنها، ایجاد اشتغال مولد و جایگزین و کاهش فشار دام بر مراتع از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه تصریح کرد: این پروژه طرحی مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران، برنامه عمران سازمان ملل متحد و صندوق تسهیلات جهانی زیست محیطی است.

وی علت انتخاب بخش بهمن شهرستان ابرکوه برای اجرای این پروژه را وزش طوفان های شن، وسعت بیابان های منطقه، وجود مراتع فقیر، وابستگی امرار معاش مردم به کشاورزی و دامداری و روحیه مشارکت پذیری اهالی منطقه اعلام کرد.

این مسئول اضافه کرد: طرح ترسیب کربن اولین پروژه ای است که در ایران با رویکرد مشارکتی در امر بهره برداری و مدیریت عرصه های منابع طبیعی توسط مردم با هدف کاهش گازهای گلخانه ای، احیای مشارکتی و پایدار منابع طبیعی تخریب شده و بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی ساکنان منطقه انجام می شود/س.

 
.

برچسب ها: پروژه ، ترسیب ، بیابانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.