مهدوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جلوگیری از "رانت‌خواری" در عرضه "محصولات پتروشیمی" با آزادسازی نرخ ارز در "بورس کالا"

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: برای جلوگیری از رانت‌خواری و ایجاد رقابت سالم در بازار محصولات پتروشیمی مسئولان تصمیم گرفتند که عرضه محصولات در بورس کالا به صورت ارز آزار صورت گیرد.

احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به ارز آزاد اظهار داشت:در گذشته عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از طریق ارز مبادله اتاق بازرگانی بود که این عرضه به صورت محدود انجام می شد.

وی تصریح کرد: با این روش نه تنها رقابت حاصل نمی شد بلکه باعث ایجاد رانت در بازار شده بود و کالا به دست مصرف کننده واقعی نمی رسید. تولید کننده 20 درصد محصول مورد نیاز خود را از طریق ارز مبادله تهیه می‌کرد و مابقی را از بازار آزاد، و سبب نوع رانت و تفاوت قیمت می شد. 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی تاکید کرد: برای جلوگیری از رانت‌خواری و ایجاد رقابت سالم در بازار محصولات پتروشیمی مسئولان تصمیم گرفتند که عرضه محصولات در بورس کالا به صورت ارز آزار صورت گیرد.
 
مهدوی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر تولیدکنندگان رغبتی برای صادرات ندارند و سعی می کنند بازار داخلی را پوشش دهند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی یادآور شد: در عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به صورت ارز آزاد برای متقاضیان 5درصد تخفیف نیز در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار