گزارش ویژه

اسراییل جدید در شمال عراق!/ از "ساختمان موساد" در بغداد تا افسر رابط بین تل آویو - اربیل

یکی از سوالاتی که پس از بحران اخیر عراق ذهن برخی از افراد را به خود مشغول کرده این است که براستی چگونه اسراییل برای تحقق طرح شوم "اسراییل بزرگ" یا همان اسراییل از نیل تا فرات تلاش می‌کند؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، کسانی که از بحران داخلی عراق بیشترین استفاده را می‌برند مثلث "کردی-آمریکایی-صهیونیستی" است. در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در تحولات عراق باید گفت از سخنان و اظهارات اخیر مسئولان صهیونیستی شامل (نتانیاهو ، پرز و لیبرمن) چنین برداشت می شود که هر سه مسئول تجزیه عراق را اجتناب ناپذیر دانسته و از استقلال کردها حمایت کرده اند و هدف نهایی از این بازی بزرگ ایران و محور مقاومت است.


بدون تردید قبل از پرداختن به این موضوع  طرح سوالاتی و تفکر درباره آن ها خالی از لطف نیست. این که آیا وضع موجود در عراق نوعی رکود سیاسی و نظامی است.؟ عراق در سایه ترق و تروق سلاح ها و تنش بر سر منافع به کجا می رود؟ آیا آن چه که در عراق رخ می دهد نتیجه توطئه خارجی با هدف قرار دادن عراق و تهدید ایران است؟ آیا قرار است تغییر و تحولات اساسی در منطقه رخ دهد و برخی کشورهای تجزیه  و به مناطق کوچکتر و ضعیف تر تبدیل شود؟ چرا برخی از کشورهای عربی و منطقه ای در قبال بحران عراق سکوت اختیار کرده اند؟ آیا واقعا قرار است تحولات عراق مبدا عملی شدن نقشه راه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد خاورمیانه جدید باشد؟ آیا غربی ها و استعمار برای ایجاد اسراییل جدید در منطقه با استفاده از پرونده کردها تلاش می کنند؟ راستی چگونه اسراییل برای تحقق طرح شوم اسراییل بزرگ یا همان اسراییل از نیل تا فرات تلاش می کند.؟


"وین مادسون" روزنامه نگار آمریکایی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است توطئه رژیم صهیونیستی را در خصوص شهرک سازی در عراق فاش کرد. مادسون در این گزارش تاکید کرد که اسراییل در راستای تحقق رویای « اسراییل بزرگ » به اشغال بخش هایی از عراق چشم طمع دوخته است.

وی در این گزارش به جزئیاتی درباره طرح « انتقال کردهای یهودی از فلسطین اشغالی به شهر موصل و استان نینوا در شمال عراق تحت پوشش سفرهای زیارتی برای بازدید از مزارهای قدیمی متعلق به یهودیان » که پیشتر منتشر نشده است اشاره کرده است. ر اساس این گزارش، کردهای یهودی از سال 2003 که آمریکا عراق را اشغال کرد به خرید زمین های منطقه که آن را ملک تاریخی یهودی می دانند اقدام کرده اند.


مادسون اشاره کرد رژیم صهیونیستی مناطقی از عراق را بخشی از اسراییل می‌داند و این مناطق در عراق برای یهودیان اهمیتی مانند قدس و کرانه باختری رود اردن که از آن ها به نام های یهودا و سامره یاد می کند دارد.

در این گزارش آمده است: گروه‌هایی از دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «موساد» با هماهنگی مجموعه ای از مزدوران و شبه نظامیان کرد ، حملاتی علیه مسیحیان کلدانی در مناطق مختلف عراق از جمله موصل ، اربیل ، حمدانیه ، تل اسقف ، قره قوش و غیره انجام داده اند با این توجیه که با سازمان القاعده ارتباط دارند. این اقدامات در واقع توطئه ای از قبل طراحی شده برای تخلیه منطقه از غیر یهودیان که ساکنان اصلی آن هستند و اسکان یهودیان است.


وین مادسون خاطرنشان کرد که بر اساس طرح رژیم صهیونیستی کردهای یهودی جایگزین کلدانی ها و آشوری ها می شوند. مادسون در این گزارش کاخ سفید را به آگاهی و حمایت از این طرح صهیونیستی که برخی از افسران موساد با اطلاع و استقبال رهبران سیاسی منطقه کردستان عراق به خصوص مسعود بارزانی رییس آن صورت می گیرد متهم کرد.

این در حالی است که یک تحقیق عراقی که مملو از اسامی، آمار و عناوین بود اطلاعاتی خیره کننده ای را درباره نفوذ « اختاپوس وار» صهیونیست ها در عراق از شش سال قبل فاش کرد. در این گزارش که مرکز تحقیقات « دار بابل » آن را منتشر کرد آمده است نفوذ اسراییل در عراق بخش های سیاسی ، تجاری و امنیتی آن را نیز به خصوص درمنطقه کردستان فرا گرفته است. اسراییل نقشه های خود را با اطلاع مقامات بلندپایه کرد از جمله بارزانی رییس منطقه ، کوسرت رسول مدیر دستگاه اطلاعاتی سلیمانیه و آلوسی نماینده پارلمان و دیگران است. گفته می شود فواد بنیامین بن الیعازر که یک یهودی عراقی تبار و متولد بصره است مسئول شرکت حمل و نقلی است که گروه های یهودی از اسراییل ، افریقا و اروپا به عراق می برد. نکته قابل تامل این که بن الیعاز وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر تاسیسات زیربنایی کنونی است.

بر اساس گزارش های موجود، اسراییل در ابتدا سفارت فرانسه در بغداد را مرکز فعالیت های خود قرار داد. موساد سپس این مرکز را به ساختمانی در منطقه سبز بغداد نزدیک سفارت آمریکا انتقال داد و موساد اعلام کرد که طبقه 5 از هتل الرشید در بغداد را اجاره کرده و آن را به تقریبا یک شهرک برای جاسوسی از مقامات عراقی تبدیل کرده است.


روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارنوت » سال 2005 در همین هتل در بغداد دفتری دایر کرد و دفتر دیگری در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان ایجاد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده 85 شخصیت اسراییلی یا یهودی آمریکایی از مقر سفارت آمریکا در منطقه سبز به عملکرد وزارت خانه ها و نهادهای نظامی و امنیتی و مدنی عراق نظارت دارند. همچنین تعداد قابل توجهی شرکت اسراییلی یا چند ملیتی در عراق برای اسراییل کار می‌کنند.

بنابراین اسراییل از اوایل اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003 با استقرار افسران خبره موساد در عراق فعالیت می کرده است. موساد توانست شمار قابل توجهی از کردها را با هدف تجزیه عراق و اجرای تدریجی و سری تقسیم عراق اجیر کند. موساد از سال 2005 تاکنون در حال آموزش دادن نیروهای پیشمرگ کرد در منطقه کردستان است. موساد با کمک عوامل مزدور خود تاکنون دست به جنایات زیادی در عراق زده است. بسیاری از روشنفکران و نخبگان عراقی را ترور کرده است. بسیاری از غیر یهودیان مانند شیعیان ، سنی ها و ترکمن ها را به کوچ مجبور کرده است. امروز آثار قدیمی و باستانی عراقی زیاد در موزه های اسراییلی وجود دارد. رژیم صهیونیستی میراث ریشه‌دار عراق را سرقت و در موارد بسیاری به سود خود مصادره کرده است. موساد اسراییل بانک قرض الحسنه کرد را درشهر سلیمانیه کردستان عراق احداث کرد و وظیفه اصلی و سری آن خرید زمین های گسترده کشاورزی ، مسکونی و نفت خیز در دو شهر موصل و کرکوک بعد از راندن صاحبان و مالکان اصلی از این مناطق با استفاده از نیروهای پیشمرگه بود.


مسئله مربوط به کردها و اظهارات غیر مسئولانه مقامات منطقه کردستان عراق کنش ها و واکنش هایی در پی داشته است. بدون تردید چنین اظهاراتی مقدمه ای برای تغییر شکل منطقه و جغرافیای سیاسی آن است. مقامات کرد از طریق جلب حمایت خارجی و وجود پدیده شومی به نام تروریستی که البته با چراغ سبز و همکاری خود آنان ایجاد شده است در صدد بهره برداری و سوء استفاده به سود خود هستند. مقامات کردستان عراق قبل ازآن که داعش به موصل حمله کند در جریان آن قرار داشتند و حتی در این خصوص با اسراییلی ها نیز هماهنگی هایی داشته اند. کردها از تحولات کنونی در عراق خرسند هستند.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که عناصر پیشمرگ کرد همچنان مشغول به آموزش نظامی حرفه ای تحت فرماندهی نیروهای ویژه کماندویی اسراییل هستند. این آموزش ها در مناطق کاملا سری در مناطق کوهستانی دور دست در کردستان صورت می گیرد. علاوه بر کماندوهای صهیونیستی ، نیروهای ویژه انگلیسی و آمریکایی نیز نیروهای کرد را آموزش می دهند. این آموزش ها در چارچوب مواقتنامه هایی است که دولت محلی کردستان عراق با شرکت های نظامی و امنیتی اسراییل امضا کرده است و بر اساس آن صهیونیست ها نیروهای پیشمرگ را بر اساس جدید ترین آموزه های نظامی آموزش می دهند.

نیروهای ویژه انگلیسی،  صهیونیستی و آمریکایی همچنین به کردها آموزش تک تیراندازی ، عملیات ترور ، گروه مرگ و چگونگی جمع آوری اطلاعات یاد می‌دهند.

برخی از اطلاعات حاکی از آن است که منطقه کردستان عراق با شرکت صهیونیستی « انتاروب » قراردادی امضا کرده است که بر اساس آن این شرکت فرودگاه اربیل را به پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاه ای نظارتی و جاسوسی مجهز کند. هدف صهیونیست ها آماده کردن یک ارتش حرفه ای کرد هم پیمان با گروه های خارجی صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل کرد در شمال عراق است. این ارتش درواقع با دید راهبردی فعالیت به عنوان شاخه خارجی موساد تشکیل می شود. ارتش حرفه ای که قرار است زیر نظر توطئه گران خارجی در کردستان تشکیل شود قبل از هر چیزی باید به تعهداتش در قبال دستگاه های
 اطلاعاتی و جاسوسی خارجی مانند سیا ؛ موساد و M16 پایبند باشد و بر اساس دستورات صادره عمل کند.  بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده است افسر رابط بین تل آویو و اربیل "دانی یاتوم" افسر سابق موساد و برخی دیگر از همکاران اطلاعاتی وی است. خب طبعا زمانی که دستگاه جاسوسی و اطلاعاتی یک کشور یا گروهی دست افسران خارجی باشد مشخص است که این کشور یا گروه ابزاری به دست بالا دستان است و چون موم در دست آنان می شود. چیزی که در شرایط کنونی منطقه کردستان عراق به آن مبتلا شده است.

روابط اسراییلی کردی امروز بیش از هر زمان دیگری اشکار شده است. گزارش های اطلاعاتی حاکی از آن است که اسراییل به طور نامحدود از کردها واستقلال آن ها حمایت می کند. منطقه ای که خواسته و آگاهانه در دامان صهیونیست‌ها افتاده است و خود را آلوده صهیونیسم کرده است. صهیونیست ها کمک زیادی به کردها برای پاکسازی آن از غیر کردها کرده اند. آمریکا و رژیم صهیونیستی کردستان عراق را به عنوان منطقه کرد نشین تحت الحمایه خود قرار داده اند. به رغم این که کردها تنها 16 درصد از جمعیت عراق را دارند ولی تحرکات سیاسی آنان به فضل حمایت‌های آمریکا و اسراییل بیشترین  سهم را در پارلمان دارد. این افزایش حضور از زمان اشغال عراق در سال 2003 به بعد می باشد.


در مقایسه سریع بین کردهای منطقه شمال عراق و اقدامات اسراییل علیه فلسطینیان اشاره به این نکته ضروری است که:
کردهای عراق در حال طرد ساکنان اصلی و محلی برخی از مناطق مانند مسیحیان اشوری ها و کلدانی ها و اسکان کردها در آن هستند و این همان کاری است که صهیونیست ها نزدیک به 60 سال است انجام می‌دهند و فلسطیینان را مجبور به مهاجرت می کنند. به هر جهت همه چیز به حضور خطرناک اسراییل در منطقه کردستان عراق اشاره دارد. بین کردها و اسراییلی‌ها برای تخلیه ساکنان برخی از مناطق از صاحبان اصلی آن هماهنگی و همکاری نزدیکی وجود دارد. عناصر پیشمرگ دست به کشتار مسیحیان در شمال عراق زدند و این کار با نظارت موساد صورت گرفت. به هر جهت باید گفت طرح آمریکایی صهیونیستی با ابزار سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی کرد و غیر کرد تلاش برای ایجاد کانون های بحران و شر جدید و این بار در منطقه کردستان است. آری تاسیس اسراییل جدید در شمال عراق برای ضربه زدن به محور مقاومت است و با هدف ایجاد مانعی بین ایران و عراق و بین ایران و سوریه و لبنان صورت می‌گیرد.


منابع:

http://www.dampress.net/mobile/?page=show_det&category_id=48&id=46168

http://www.alazmenah.com/?page=show_det&category_id=44&id=74925


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار