مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در بوستان مینیاتور به زودی دستگاه سخن گو نصب می‌شود.

مختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: نرم افزار ترجمه به هشت زبان زنده دنیا و مراحل اجرای ضبط نریشن و همچنین صدا گذاری در حال انجام است و انشاءالله تا دو ماه آینده نصب و به بهره برداری می‌رسد.

مختاری همچنین در ادامه و با اشاره به نخستین پارک مینیاتور در کشور تصحیح کرد :در این پارک 13 اثر ثبت جهانی ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی جانمایی شده است.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران همچنین با اشاره به ماکت‌های این 13 اثر اظهار داشت: ماکت‌های این اثرها با مواد پلیمه‌ی احداث شده است که تا 10 سال مقاومت دارند.

وی در ادامه بیان کرد: مقیاس اماکن ساخته شده برابر استانداردهای جهانی یک بیست و پنجم است.

مختاری با اشاره به 13 اثری که در مجموعه بوستان مینیاتور قرار دارد ، افزود: این مجموعه‌ها شامل تخت سلیمان، کلیساهای ارامنه، میدان نقش جهان اصفهان، ارگ بم، پاسارگاد، گنبد قابوس، تخت جمشید،‌بازار بزرگ تبریز، زیگورات چغازنبیل، شیخ صفی الدین اردبیلی و آبشارهای شوشتر است.

وی گفت‌: در کنار هر یک از این آثارها اطلاعاتی به زبان فارسی و زبان انگلیسی قرار گرفته است و همچنین دستگاه‌هایی نصب شده که شهروندان می‌توانند توضیحات اثرها را به صورت شنیداری بشنوند.

وی افزود: برای این مجموعه حدود 3 میلیارد تومان هزینه شده و همچنین برای هر یک از ماکت‌ها دو سال و نیم آن زمان صرف شده است.

مختاری در پایان خاطر نشان کرد: این پارک در خیابان جانبازان غربی تقاطع بزرگراه امام علی(ع) قرار دارد. 

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: بوستان ، مینیاتور ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار