براساس آمار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران؛

مصرف "بنزین" کل کشور 8درصد کاهش یافت

مجموع مصرف بنزین کشور از ٧ تا ١٣ تیرماه امسال ٤٦٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بوده به طوری که کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس امار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در بین روزهای هفتم تا سیزدهم تیرماه و به نیز دلیل آغاز ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری م صرف بنزین کشور با کاهش مواجه شد به طوری که ،مجموع مصرف بنزین کشور از ٧ تا ١٣ تیرماه امسال ٤٦٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بود؛ این در حالی است که در هفته منتهی به ٦ تیرماه، بیش از ٧٢ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
 
در هفته دوم تیرماه مجموع مصرف بنزین کل کشور 464 میلیون و 500 هزار لیتر بود که با متوسط مصرف روزانه 66 میلیونو 300 هزار لیتر نسبت به هفته اول تیرماه کاهش 8.5 درصدی داشت.
 
بر اساس این گزارش از مجموع بنزین مصرف شده در بازه زمانی یاد شده، ٢٨,١ میلیون لیتر آن مربوط به بنزین سوپر است.
 
بیشترین مصرف این فرآورده در هفته منتهی به ١٣ تیر ماه با ٧٧,٤ میلیون لیتر به روز شنبه ( ٧ تیرماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٥٥ میلیون لیتر به روز جمعه ( ١٣ تیرماه) مربوط می شود.
 
همچنین کل مصرف بنزین تهران در هفته منتهی به ١٣ تیر، ٩٣,٩ میلیون لیتر و میانگین مصرف آن در هر روز ١٣.٤ میلیون لیتر بوده است.

همچنین در این هفت روز، 28 میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف شد که نسبت به هفته پیش از آن حدود 6.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در هفته دوم تیرماه، در مجموع 770 میلیون و600 هزار لیتر گازوئیل (نفت‌گاز) مصرف شد که با متوسط مصرف روزانه 110 میلیون و 100 هزار لیتر از افزایش حدود 9 درصدی این فرآورده نسبت به هفته اول تیرماه حکایت می‌کند.

بیشتر گازوئیل مصرف شده در روزهای مورد نظر مربوط به شنبه (دهم تیرماه)- با 141 میلیون و 100 هزار لیتر و کمترین مصرف مربوط به جمعه (سیزدهم تیرماه) 83 میلیون لیتر بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، بنزین ، کاهش ، کشور ، گازوئیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار