خسروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احداث پالایشگاه‌های کوچک در خارج از کشور قوت گرفت/ساخت 9 "پالایشگاه" در کشورهای آسیایی

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از احداث پالایشگاه‌های کوچک در خارج از کشور خبر داد و گفت: هم اکنون جانمایی و نقشه برداری احداث پالایشگاه‌ها به صورت کامل انجام شده و این پالایشگاه‌ها به ظرفیت 150 هزار بشکه ای طراحی شده اند.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی ایران احداث 9 پالایشگاه کوچک را در کشورهای منطقه آغاز کرده که از این تعداد 6 پالایشگاه در افریقا و 3 پالایشگاه در کشورهای آسیایی در دست اقدام است.

خسروجردی  تاکید کرد: هم اکنون جانمایی و طراحی و نقشه برداری احداث پالایشگاه‌ها به صورت کامل انجام شده است. تاجاییکه در تامین خواک مورد نیاز این پالایشگاه‌ها با مشکل مواجه نیستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه در اندونزی با کاندسیت 3درصد توسط خود این کشور و مابقی از طریق کشور ایران تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: تکنولوژی پالایشگاه کوچک متعلق به بلوک شرق است، به این دلیل احداث این پالایشگاه ها برای کشور ما با سرمایه گذاری اقتصادی مناسبی قابل اجراست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اضافه کرد: این تکنولوژی تا سالهای گذشته به دلیل بالا بودن تولید فرآورده های سنگین مورد استقبال قرار نمی گرفت اما اکنون تنها حداکثر 15 درصد از محصولات این پالایشگاه ها را فرآورده سنگین تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این پالایشگاه کوچک 150 هزار بشکه پیش‌بینی شده که قابلیت افزایش آن وجود دارد تا جاییکه براساس نفت سنگین ایران طراحی شده است.

خسروجردی همچنین کار احداث پالایشگاه‌های کوچک در داخل کشور نیز شروع شده است. چرا که احداث این پالایشگاه ها در اطراف کشور صرفه اقتصادی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار