معظمی:

کاهش 24 درصدی قیمت گاز پتروشیمی‌ها

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: قیمت متوسط گاز مجتمع های پتروشیمی با تصویب هیئت وزیران با کاهش 24 درصدی از ٢٦٥ تومان به ٢٠٢ تومان در هر متر مکعب کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران منصور معظمی با اشاره به کاهش ٢٤ درصدی قیمت گاز مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در اجرای مفاد قانون بودجه سال ٩٣ و همچنین با هدف تقویت بازار سرمایه و حمایت از تولید داخل، قیمت متوسط گاز طبیعی مجتمع‌های پتروشیمی کاهش یافت.
 
وزارت نفت اعلام کرد: در بهمن ماه سال ٩٢ با موافقت نمایندگان مجلس و برای تامین نظر شورای نگهبان، بند «ج» تبصره الحاقی ٢١ به ماده واحده لایحه بودجه سال ٩٣ کل کشور به این شرح اصلاح شد: قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین می شود که از ١٣ سنت در هر مترمکعب کمتر نشود.
 
همچنین در راستای شفاف سازی بازار محصولات پتروشیمی، دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی پیرو مصوبه شورای عالی بورس و ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر هفته گذشته مبنی بر عرضه کامل محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران و و تغییر مبنای محاسبه قیمت های پایه از ارز مبادله ای به نرخ ارز آزاد، نرخ های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی را در تیر ماه جاری اعلام کرد.
 
بر اساس این اطلاعیه با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات حود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.
 
درصورتی که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار