در پیامی به نخستین همایش «نقش نوجوانان در پیشبرد انقلاب اسلامی»/

مولاوردی: نوجوانان سرمایه‌های پنهان و خفته این دیار هستند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در پیامی به مناسبت برگزاری نخستین همایش «نقش نوجوانان در پیشبرد انقلاب اسلامی»، نوجوانان را سرمایه‌های پنهان و خفته این دیار خواند و بر نقش تعیین‌کننده آنان در آینده جامعه تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در پیامی به مناسبت برگزاری نخستین همایش «نقش نوجوانان در پیشبرد انقلاب اسلامی»، نوجوانان را سرمایه‌های پنهان و خفته این دیار خواند و بر نقش تعیین‌کننده آنان در آینده جامعه تاکید کرد.

متن پیام مولاوردی که عصر دوشنبه به مناسبت برگزاری نخستین همایش «نقش نوجوانان در پیشبرد انقلاب اسلامی» در فرهنگسرای ملل توسط «اشکان حاج عبداللهی» دبیر این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:
 
نوجوانان سرمایه‌های پنهان و خفته این دیارند؛ سرمایه‌هایی که زمانی نه چندان دور اگر حرف از سرمایه و سرمایه ‌گذاری مطرح می‌شد، تصور غالب مردم به سمت سرمایه‌های مادی معطوف می‌شد، اما امروزه وجود سرمایه‌های معنوی و سرمایه‌های انسانی از جمله مهمترین سرمایه‌های بی‌بدیل یک ملت است؛ سرمایه‌هایی که نه تنها چشم امید مردم بدان دوخته شده، بلکه چشم طمع دشمنان نیز به دنبال آن است.
 
بی‌شک نوجوانان از جمله مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی این سرزمینند زیرا نقش‌آفرینان فردا هستند و سرنوشت جامعه فردا در همه عرصه‌های سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی به دست آنها رقم خواهد خورد در اینجا یک گام فراتر نهاده و می‌گویم که نوجوانان این سرزمین در حال حاضر و هم اکنون نیز سهم بزرگی در تحولات و پیشرفت‌های کشور بر عهده داشته و دارند.
 
شاهد این مدعا تاریخ پرفراز و نشیب ایران در چند دهه اخیر است مگر نه اینکه شاهد حضور نوجوانان در عرصه‌های مختلف شکل‌گیری انقلاب، پیروزی انقلاب، حضور در جنگ، پیروزی جنگ و پس از آن نیز در دستیابی به اهداف انقلاب و نظام اسلامی بوده‌ایم؟
 
اکنون که سالها از انقلاب و جنگ تحمیلی گذشته، باز هم نوجوانان ایرانی سهم خود را در تقویم تاریخ این دیار به خوبی رقم می‌زنند و با حضور در عرصه‌های تحصیلی و علمی جهاد جدیدی را آغاز کرده‌اند.
 
دیروز عرصه جهاد و دفاع مقدس بود و امروز دوران پیشرفت‌های علمی و کسب علوم و فنون روز جهانی است و این تلاش و فعالیت ستودنی، بی‌تردید مسیر حرکت کشور به سمت آرمان‌ها و اهداف مندرج در سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام را هموار کرده و نویدبخش ایرانی آباد ، آزاد و برخوردار از توسعه پایدار انسانی خواهد بود.
 
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار