غارت منابع نفتی عراق و سوریه

مسئول حزب دموکراتیک سوریه تصریح کرد که گروه تروریستی داعش با حمایت و پشتیبانی شیوخ عرب حوزه خلیج فارس و منطقه کردستان عراق درپی غارت منابع نفتی دو کشور عراق و سوریه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران«عبد المجید مراد»، مسئول حزب دموکراتیک سوریه تاکید کرد: بزرگ‌ترین دروغ تاریخ آن است که سخن از تشکیل خلافت اسلامی جدیدی به سرکردگی ابو بکر البغدادی به میان آید که ارکان به اصطلاح حکومتش را بر پایه فهرست و لیستی بی‌انتها از جرم و جنایت بنا نهاده است.

مراد افزود: لیست قتل‌ها و کشتارهای داعش به سرکردگی البغدادی از کسب در ریف شمالی لاذقیه در سوریه آغاز و تا روستاهای عراق ادامه می‌یابد تا به این طریق زمینه و باب تعامل‌های جدید با دشمن صهیونیستی را به واسطه میانجی گری‌های شیوخ عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه و سرانجام کردستان بگشاید و با صدور نفت مناطق تحت تصرف خویش به اسرائیل یا ترکیه هزینه‌های اقدامات تروریستی را تامین کند.

وی تصریح کرد: در شهر مرزی کسب داعش تلاش کرد، با کشتار و قتل عام اقلیت‌های ساکن روستاها و شهرک‌های این منطقه گذرگاهی امن برای خود از سوریه به ترکیه ایجاد کند، اما به دو دلیل در این راه شکست خورد، اول فشارهای مستمر و گسترده ارتش سوریه که مانع افزایش نفوذ بیش از پیش این گروه در این منطقه برای گشودن این گذرگاه شد و دوم سقوط سریع و آنی پایگاه و مقرهای گروه‌های مسلح در این منطقه که شاهراه ارسال نفت از سوریه به ترکیه و وارد کردن تسلیحات نظامی از ترکیه به سوریه را قطع کرد.

مراد افزود: آنچه داعش هم اکنون و به ویژه پس از اعلام بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان آن هم به دستور عربستان سعودی دست به آن زده است، مقابله با ایران در عرصه و میدان عراق و دور کردن نگاه‌ها از نقشه‌ها و برنامه‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی جهت ضربه وارد کردن به ایران در هر جای ممکن است.

وی سخن خود را با این گفته به پایان رساند که اما ایران ماهیت واقعیت این اقدامات را دریافت به همین دلیل به مقابله با این نقشه در عراق پرداخت و همین موضوع موجب موفقیت‌ها و پیروزی‌های جدید و مستمر ارتش سوریه و عراق در این دو کشور شده و به زودی موجب خواهد شد تا ترکیه بار دیگر به عراق روی آورد.

برچسب ها: غارت ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.