به بهانه فرارسیدن روز پاسداشت ادبیات کودک و نوجوان؛

ادبیات کودک و نوجوان همواره سهم کمتری از توجهات و پیشنهادات داشته است

ادبیات کودک و نوجوان که به شکل مدرن در کشور ما از سابقه چندانی برخوردار نبوده، همواره سهم کمتری از توجهات و پشتیبانی ها داشته باشد.

کامران شرفشاهی نویسنده شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر که تا به امروز7 اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان روانه بازارکتاب کرده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران افزود: ادبیات کودک و نوجوان به شکل مدرن در کشور ما از سابقه چندانی برخوردار نیست.

وی گفت: پیشینه ادبیات کودک و نوجوان را درکشور ما می‌توان چیزی در حدود 70 تا 80 سال به شمار آورد البته در ادبیات کلاسیک ایران به موضوع آموزش یا همان ادبیات تعلیمی عنایت شده است، اما توجه ویژه‌ای در ادبیات کهن ما نسبت به انتقال مفاهیم قشر کودک و نوجوان به صورت چندانی پررنگ وجود نداشته است.

به گفته شرفشاهی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ایران شاهد ظهور جهش چشمگیری در زمینه انتقال مفاهیم به قشر کودک و نوجوان بوده‌ایم که همراه با حضور چهره‌های متعددی از شاعران توانمند و توجه ویژه به این عرصه بوده است اما این فرصت از سوی مدیران فرهنگی جامعه ما جدی تلقی نشده است و همین موضوع تا حدود زیادی مانع از توسعه جریان ادبی شعر و داستان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان می‌شود.

وی اظهار داشت: شعر و داستان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در مقایسه با فرصت های و شرایط نسبتا مطلوبی که برای ادبیات بزرگسالان وجود داشته همواره سهم کمتری از توجهات و پشتیبانی ها داشته در واقع نمود، فعلی ادبیات کودک و نوجوان را درحال حاضر می توان بخشی از توان موجود در این عرصه به شمار می‌آورد به عبارت دیگر بسیاری از توانایی‌های بالقوه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشورمان هنوز به فعلی نرسیده است و انجام این مهم نیازمند فراهم آمدن بستری مناسب و تمهیدات لازم در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار