کرمان/

شناسایی ۲۷ هزار مبتلا به اچ آی وی در سطح کشور

دبیر دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مصرف روانگردان‌ها و رفتارهای پرخطر در میان جوانان و نوجوانان افزایش داشته است،گفت: بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر ۲۷ هزار نفر مبتلا به اچ آی وی در سطح کشور شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محبت محسنی ظهر امروز در سمینار رفتارهای پرخطر و ارتقاء سلامت، در محل دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اظهارکرد: مصرف روانگردان‌ها و رفتارهای پرخطر در میان جوانان و نوجوانان افزایش داشته است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر 27 هزار نفر مبتلا به اچ آی وی در کشور شناسایی شده‌اند، بیان کرد: رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد تزریقی و جنسی از عوامل بروز بیماری هپاتیت ب است.

دبیر دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: برای کنترل این بیماری‌ها باید آموزش و مداخلات همه جانبه به شکل علمی تعریف شود و لازم است کسانی که در آموزش بهداشت و اطلاع رسانی کار می‌کنند دست به دست هم داده تا از بروز این مشکلات در جامعه جلوگیری کنند.

محسنی نقش خانواده‌ها را در پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر مهم عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد بویژه جوانان به سبب موقعیت سنی بیشتر دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند و یا رفتار خاصی را تقلید کنند بدون اینکه بدانند عواقب این رفتار چیست و ممکن است چه مشکلاتی را ایجاد کند.

وی افزود: بنابراین اطلاع رسانی و آموزش کمک کننده است و خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی جوانانشان نسبت به رفتارهای پرخطر داشته باشند.

دبیر دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هر کدام از شرکت کنندگان در این سمینار سفیران آموزشی هستند و علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم در رابطه با  چگونگی مواجه با افرادی که رفتار پرخطر دارند، فرا می‌گیرند، می‌توانند به جامعه نیز آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

محسنی خاطرنشان کرد: بزرگترین عاملی که منجر می‌شود رفتار پرخطر تجربه و انجام شود ناآگاهی مردم از این موضوعات است بنابراین انتظار داریم اطلاع رسانی‌ها در این رابطه افزایش پیدا کند تا از اشاعه رفتارهای پرخطر در جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرمان ، ایدز ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.