وال‌استریت ژورنال مدعی شد:

ایران به غزه تسلیحات نظامی ارسال کرده است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال مدعی شده کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی محرمانه به ارسال سلاح از ایران به غزه اشاره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با اشاره بهپرتاب بیش از 200 موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی فلسطین مدعی شده ایران با ارسال تسلیحات به گروه حماس نقش قابل ملاحظه‌ای در این موضوع داشته است.

 وال استریت ژورنال برای اثبات این ادعا به گزارش‌های تأییدنشده‌ای در ماه مارس استناد می‌کند که بر اساس آن کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در سواحل سودان یک کشتی حامل موشک‌های ایرانی به غزه را متوقف کرده بودند. بر اساس این ادعا، کشتی یاد شده حامل 40 موشک زمین به زمین، 181 خمپاره و مهمات دیگر بوده است.

 وال‌استریت ژورنال همچنین به مدرک دیگر استناد کرد که به آن استناد می‌کند یک گزارش محرمانه از کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است که طبق این ادعا در آن به ارسال مهمات از بندر عباس به غزه اشاره شده است.

بر اساس ادعای این روزنامه در بخش‌هایی از این گزارش محرمانه نوشته شده : "این کمیته متوجه شده که بندعباس محل ارسال 100 محموله حاوی جعبه‌های سیمان است که در میان آنها در 20 جعبه تسلیحات و مهمات جاسازی شده است."

بر اساس ادعای این روز نامه آمریکایی، این کمیته ارسال این محموله‌ها را نقض بند پنجم قطعنامه 1747 شورای امنیت می داند که بر اساس آن انتقال تسلیحات از سوی ایران به گروه‌ها و کشورهای دیگر را ممنوع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار