عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"نایاب بودن دارو" در بازار وجود ندارد / تجویز نادرست برخی پزشکان بیمار را به ناصرخسرو می فرستد

سید علی فاطمی گفت تجویز نادرست برخی پزشکان در خصوص تهیه داروهایی که وارد فهرست رسمی کشور نشده‌اند سبب می‌شود که بیمار به ناصرخسرو یا داروخانه‌های متخلف رجوع کند.

سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران شروع واردات قاچاق دارو را از مرجع تجویز آن دانسته و بیان داشت: بیمار زمانی به سمت داروی قاچاق کشیده می‌شود که از سوی کسی توصیه به مصرف آن نوع دارو را داشته باشد.
 
وی پزشکان را امین ترین افراد برای توصیه به مصرف دارو عنوان کرد و گفت: بعضی از پزشکان داروهایی را برای بیمار خود تجویز می‌کنند که هنوز وارد لیست داروهای رسمی کشور نشده است.
 
وی تجویز این نوع داروها را موجب سرگردانی بیمار دانست و افزود: تجویز نادرست برخی پزشکان در خصوص تهیه داروهایی که وارد فهرست رسمی کشور نشده‌اند سبب می‌شود که بیمار به ناصرخسرو یا داروخانه‌های متخلف رجوع کند.
 
 این دکترای داروسازی با تاکید براینکه همیشه قاچاق دارو در اثر کمبود و قیمت بالای آن نیست اظهار داشت: ممکن است صنعت دارویی بطور مقعطی دچار کمبودهایی شود که این امر در همه جای دنیا طبیعی است اما نایاب بودن دارو در بازار وجود ندارد و تجویز پزشک معالج مبنی بر تهیه یک نوع برند که بنا به دلایلی هنوز وارد فهرست دارویی کشور نشده است سبب روی آوردن بیماران به مجاری غیرقانونی برای تهیه دارو می‌شود.
 
به گفته وی داروهای قاچاق بصورت چمدانی و توسط مسافران از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود که آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد تنها 10 تا 15 درصد بازار دارویی کشور را شامل می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.