عقب‌نشینی نامعقول جامعه بین‌الملل =رشد و توسعه تروریسم در منطقه

به جای آنکه تلاش‌های بین المللی طی چند سال اخیر، همسو با رشد و توسعه تروریسم، گسترش یابد، شاهد عقب نشینی نامعقولی در این تلاش ها بوده ایم که این خود باعث تشویق تروریسم شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ هرچه زمان بیشتری می گذرد، تروریسم بیشتر ثابت می کند که تنها تهدیدی برای مناطق محدود و مشخص نیست، چرا که مناطقی که اکنون تروریست‌ها در آن حضور دارند، پیش از این مناطق امنی بودند و با خطری مواجه نبودند، ولی طی مدتی کوتاه، به مصیبت تروریست گرفتار شدند.

علی رغم گذشت بیش از یک دهه از آغاز مبارزه بین المللی با تروریسم، این معضل همچنان خطر بزرگی نه فقط برای خاورمیانه که برای جهان و بویژه اروپا و آمریکا، محسوب می شود؛ بلکه تروریسم پس از آنکه حامیانی مانند غرب یافته است، بیشتر گسترش یافته است؛ به گونه ای که مناطقی از زمین را به عنوان پایگاهی برای تجاوزات عدوانی خود قرار داده اند؛ همانطور که داعش در برخی مناطق عراق و سوریه انجام داده است.

 توسعه فعالیت های تروریستی تنها به فعالیت‌های نظامی محدود نیست، بلکه جنبه های فکری و فناوری را نیز شامل می شود؛ از ناحیه ی فکری، تروریسم تنها ادیان و طوائف را مور هدف قرار نمی دهد، بلکه هر تمام کسانی را که با افکار و اندیشه های سیاسی آنها مخالف است، شامل می شود. اما از ناحیه ی فناوری، این گروه های تروریستی، پیشرفته ترین  روش ها و ادوات را در اعمال خشونت ها و جنایات خود به کار می‌گیرد.

به جای آنکه تلاش‌ های بین المللی طی چند سال اخیر، همسو با رشد وتوسعه ی تروریسم، گسترش یابد، شاهد عقب نشینی نامعقولی در این تلاش ها بوده ایم که این خود باعث تشویق تروریسم شده، فعالیت های خود را گسترش داده و نیروهای بیشتری جذب کرده است.

تحقق پیروزی بر تروریسم و نجات جهان از شر آن، با تکیه بر امکانات محلی ممکن نخواهد بود و تلاش فراگیر را می طلبد؛ شکست آن در یک منطقه، موجب کاهش خطر آن نمی شود؛ چراکه تروریسم، با توجه به حامیانی که دارد، به زودی توان خود را باز می یابد و تجدید قوا خواهد کرد. 

دولت های منطقه باید متوجه باشند که اقدامات تروریستی در برخی مناطق، پیش زمینه ای برای حضور در کشورهای آنهاست؛ بنابراین، باید برای آنکه خود را از آنچه در آینده، انتظار آن را دارند، حفظ کنند، باید به دولت هایی که از فعالیت های تروریستی رنج می برند، کمک نمایند تا بر تروریسم فائق آیند که در غیر اینصورت، آینده با حوادث غیرقابل پیش بینی روبه رو خواهیم بود.

براین اساس، پرپایی اتحادی جهانی برای مبارزه با تروریسم ضروری است؛ چراکه معرکه تروریسم فراتر از یک منطقه و بلکه نبردی بین المللی و انسانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار