تا پنج سال آینده صورت می‌گیرد

افزایش سرانه فضای سبز پایتخت

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از افزایش سرانه فضای سبز پایتخت تا پنج سال آینده خبر داد.

علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توسعه سرانه فضای سبز تهران گفت: امیدواریم که طی پنج سال آینده بتوانیم سرانه فضای سبز تهران را به رغم مشکلات زیاد به میزان 2.5 متر مربع افزایش دهیم.

وی در خصوص توسعه فضای سبز بیان داشت: توسعه فضای سبز توسط شهروندان در طرح تفضیلی شهر با بیان اینکه باید کلیه املاک 20 درصد عرصه خود را به فضای سبز اختصاص دهند، صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مورد ساختمان‌هایی که امکان توسعه فضای سبز را به این میزان ندارند، استفاده از نماها و بام‌های سبز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه فضای سبز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران نسبت به ارائه مشاوره‌های تخصصی در مورد نوع مصالح و گیاهان مناسب با کمترین نیاز به نگهداری و آبیاری اقدام نموده است.

مختاری اذعان داشت: همچنین پیش بینی بسته‌های تشویقی به صورت کاهش مبلغ عوارض شهرداری و تخفیف‌هایی در خصوص تراکم ساختمانی و غیره در دست بررسی بوده که پس از تایید آن در مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه از ارتباط با فضای سبز شهری که مهمترین معضل تملک زمین مناسب است، یادآور شد: ارزش افزوده زمین سبب شده تا تملک زمین برای توسعه فضایسبز بسیار پر هزینه باشد.

البته بنا به تکلیف برنمه پنجاه ساله دوم شهرداری تهران توسعه بیشتر فضای سبز در سطح شهر در دست برنامه‌ ریزی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، فضای ، سبز ، سرانه ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار