دادرس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نياز مبرم به سرمايه گذاري در تاسيس جايگاه هاي سوخت/ کمبود 1500 جایگاه CNG در کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG گفت: ایران بزرگترین ناوگان CNG جهان را دارا است، اما هم‌اکنون به سه هزار جایگاه بنزین و 1500 جایگاه سی ان جی جدید در کشور نیاز دارد.

اردشیر دارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ایران بزرگترین ناوگان سی ان جی جهان را دارا است، اما هم‌اکنون به سه هزار جایگاه بنزین و 1500 جایگاه سی ان جی جدید در کشور نیاز داریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG افزود: تعداد محدودی جایگاه CNG در دست اقدام است و اینها جوابگوی نیاز کشور نیست به همین منظور یکهزار جایگاه برنامه ریزی شده که کلنک احداث این جایگاه‌ها در سالجاری زده شود، در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سبد سوخت حامل های انرژی در کشور می تواند به 35 تا 40 میلیون متر مکعب CNG تبدیل شود، از طرفی مخزن سازها و کمپرسورسازهای ما به خودکفایی خوبی رسیدند و به تولیدات ملی دست پیدا کردند.

دادرس تاکید کرد: هم اکنون 3 میلیون و 700 هزار خودرو در کشور وجود دارد که حدود 60 تا 65 درصد به جایگاه های CNG مراجعه می کنند. در شهرها و کلانشهرها کمبود جایگاه ها محسوس است و امروزه 60 درصد ناوگان حمل و نقل شامل وانت تیپ یک و دو، خوردوهای عمومی و اتوبوس های شهری گازسوز هستند همچنین 80درصد تاکسی ها از CNG استفاده می کنند.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG گفت: حدود 17 ميليون خودرو و نه ميليون موتورسيكلت در كشور داريم. در مقابل تعداد سه هزار و 500 جايگاه بنزين و دو هزار و 200 جايگاه CNG داريم. مجموعاً به اين دليل كه تعدادي از جايگاه هاي ما دومنظوره هستند مي توان گفت حدود پنج هزار جايگاه داريم.
 
وي خاطرنشان کرد: در كشور تركيه نه ميليون خودرو وجود دارد و در مقابل اين خودروها 12 هزار و 800 جايگاه دارند. اما ايران دو برابر اين كشور خودرو دارد ولي فقط پنج هزار جايگاه دارد بنابراين ما در اين زمينه به سرمايه گذاري نياز داريم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار