اصفهان/

پرداخت بخشی از مطالبات معوق قطعه سازان چشم انداز روشن صنعت خودرو

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان اعلام کرد: بخش عمده ای از مطالبات معوق قطعه سازان پرداخت شده است و شرایط پرداخت خودروسازان در سال 93 بهبود نسبی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سید مرتضی حسینی ادامه داد: رفع تحریم ها در ماه های گذشته هم بر این صنعت تاثیر داشته و باعث افزایش تولید در 2 ماه گذشته شده است که امید می رود در آینده نزدیک تمام مشکلات این صنعت حل شود.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته، تعداد تولیدات بعضی خودروسازی ها به دلیل تحریم ها به یک سوم کاهش یافته بود و به دنبال آن، میزان خرید این شرکت از قطعه سازی ها کم شده بود، بنابراین در آن سال ها، ظرفیت خالی قطعه سازی ها زیاد شد.

وی با بیان اینکه در این چند سال به دلیل اینکه طلب قطعه سازها پرداخت نشده بود، این واحدها با مشکل تامین سرمایه در گردش درگیر بودند، افزود: در عین حال بانک ها قطعه سازها را برای پرداخت بدهی هایشان تحت فشار گذاشته بودند. حسینی ادامه داد: اما در ماه های گذشته، بخش زیادی از بدهی خودروسازان به قطعه سازها پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ظرفیت خودروسازی کشور برای سال 95 ، سالانه 3 میلیون خودرو پیش بینی شد به طوریکه با توجه به اینکه تنها خودروساز منطقه به جز ایران، ترکیه است، بتوان صادرات را هم افزایش داد.

وی یادآور شد: شهرستان گلپایگان از حدود 20 سال پیش به قطب خودروسازی کشور تبدیل شده است و 4 شهرک صنعتی و حدود 150 واحد تولیدی و نزدیک به 5 هزار نفر اشتغال مستقیم در بخش صنعت دارد. وی افزود: 22 کارخانه در شهرک صنعتی سایپا مستقرند که سهم بسزایی در تولید قطعات خودرو در کشور دارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان تاکید کرد: گلپایگان با داشتن چندین دانشگاه فنی و تخصصی زمینه خوبی برای رشد صنعت دارد و وجود دانشگاه ها باعث شده است که 99 درصد از نیروی کار این شهرک ها، بومی گلپایگان باشند. /س


 

برچسب ها: اصفهان ، پرداخت ، مطالبات ، معوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.