مذاکرات هسته‌ای وین 6/

یک دیپلمات آمریکایی: هدف ما رسیدن به توافق نهایی در بازه زمانی مقرر است

يك ديپلمات آمريكايی گفت: ما با جدیت و حسن نیت متقابل تلاش می‌کنیم به توافق جامع برسیم اما با این وجود کماکان شکاف‌ها و اختلافات محتوایی سر جای خود است، هدف ما رسیدن به توافق نهایی در بازه زمانی مقرر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین يك ديپلمات آمريكايی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ما همیشه گفتیم اگر احساس کردیم حضور جان کری وزیر خارجه ما مفید باشد وی به وین می‌آید.

وی افزود: ما همیشه اعلام کردیم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم تا به یک توافق جامع برسیم از این نظر احساس ما این بود که آمدن جان کری مفید است.

این دیپلمات آمریکایی اظهار داشت: کری به وین می آید تا با اشتون، ظریف و سایر وزرای خارجه رایزنی و ارزیابی کند آیا ایران تمایل دارد اقدامات لازم را انجام دهد تا همانطور که اصرار کردند، ثابت کنند که ماهیت برنامه هسته‌ای اش صلح آمیز است و از این نظر نگرانی‌های جامعه بین‌الملل را برطرف کند.

وی ادامه داد: ماهمیشه گفته‌ایم و میگویم که می‌خواهیم مطمئن باشیم ایران به بمب هسته‌ای دست نخواهد یافت.

این دیپلمات گفت: همانطور که "سیدعباس عراقچی" دیروز گفتند ما پیشرفت‌هایی را داشتیم و با جدیت و حسن نیت متقابل تلاش می‌کنیم به توافق جامع برسیم اما با این وجود کماکان شکاف‌ها و اختلافات محتوایی سر جای خود است، هدف ما رسیدن به توافق نهایی در بازه زمانی مقرر است.   

گفتنی است روز گذشته سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دو نوبت در هتل کوبورگ وین دیدار کردند.

همچنین جلسه کارشناسی ایران و گروه 1+5 بین حمید بعیدی‌نژاد و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون هم برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار