رييس کارخانه ان‌جی‌ال سيری:

سومين محموله پالايشگاه NGL سيری به هند صادر شد

سومين محموله نفتای صادراتی پالايشگاه NGL سيری به ميزان 100 هزار بشکه به مقصد هند صادر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، رييس کارخانه ان جي ال (NGL) سيري گفت: مراحل آماده‌سازي صادرات محموله 100 هزار بشکه اي نفتا با تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ايران در اين کارخانه انجام و اين محموله با رعايت همه جوانب ايمني، بازديد و آماده کردن تمامي مسيرها با بازوي بارگيري نفتا و با اتصال به شناور ALERT در مرحله صدور قرار گرفت.

محمدجواد سخنور يادآور شد: هم اکنون اين واحد آمادگي کامل براي صادرات محصولات پروپان و بوتان را نيز دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومي شرکت نفت فلات قاره ايران، ميعانات پالايشگاهي از با ارزش‌ترين و سودآورترين محصولات صنعتي است و ميعانات گازي پالايشگاه NGL سيري نيز يکي از پنج محصول توليدي اين پالايشگاه است که پس از گذراندن مراحل توليد انبوه، ذخيره‌سازي و صادر مي‌شود.

عمليات اجرايي طرح NGL سيري با برآورد حجم سرمايه‌گذاري حدود نيم ميليارد دلاري از سال 1382 آغاز شد؛ هدف اصلي اين طرح، استحصال ميعانات گازي و جمع‌آوري حدود 140 ميليون فوت مکعب گازهاي همراه نفت در منطقه است که علاوه بر آثار اقتصادي، اهداف جلوگيري از آلودگي محيط زيست، ايجاد فرصت‌هاي شغلي، بهره‌برداري بهينه از ظرفيت‌هاي انرژي موجود در کشور و درآمدزايي ارزي بيش از 150 ميليون دلار در سال با اجراي اين پروژه محقق مي‌شود.

طرح ان.جي.ال سيري از چهار پروژه تشکيل شده است؛ اين پروژه‌ها شامل اجراي خط لوله زيردريايي سيري به کيش ‌و قشم، ايستگاه تقويت فشار جزيره کيش، همچنين گازرساني به نيروگاه کيش، ايستگاه تقويت فشار گاز در سکوي نصر و ساخت کارخانه ان.جي.ال در جزيره سيري است.

منطقه عمليات سيري از ميدان‌هاي سيوند، اسفند، نصرت و دنا تشکيل شده است که سکوي
اقماري ايلام و نصر واحد‌هاي توليدي آن را تشکيل مي‌دهند، همچنين کارخانه‌هاي خشکي نصر و اسفند مربوط به اين منطقه هستند.

با ساخت و بهره‌برداري از کارخانه ان جي ال، روزانه حدود 841 تن پروپان، 328 تن بوتان، 361 بشکه پنتان و 1250 بشکه ميعانات گازي توليد خواهد شد، همچنين براي صدور بخشي از محصولات اين کارخانه، برنامه هايي براي ساخت مخازن ذخيره سازي با حجمي در حدود 110 هزار مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار