"شهریار ضیاء آذری" مدیر شبکه رادیویی تهران به موضوعاتی از قبیل قطع حقوق ثابت مطرح شده، کوچ دسته جمعی برنامه سازان و انتقادات صورت گرفته پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست معرفی برنامه‌های ماه ضیافت الهی و ایام قدر در شبکه رادیویی تهران امروز با حضور "شهریار ضیاء آبادی" مدیر شبکه رادیویی تهران و جمعی از اهالی رسانه در ساختمان شبکه رادیویی تهران واقع در میدان ارگ برگزار شد.  

شهریار ضیاء آذری مدیر شبکه رادیویی تهران ضمن خیر مقدم قبولی طاعات ماه مبارک رمضان و تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) افزود: سال 93 برای رادیو تهران سال پر برکتی بوده که 40 عنوان برنامه جدید به جدول پخش سال گذشته به برنامه‌های رادیو تهران اضافه شده کد طی 3 مرحله از مهر 92 تعداد 7 میلیون برنامه جدید، بد از تعطیلات نوروز 13 عنوان و از ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) 20 عنوان دیگر به این مجموعه اضافه شد.

وی بیان کرد: این تعداد برنامه از عید سعید فطر هم به 50 عنوان خواهد رسید.  

ضیاء آذری تصریح کرد: سعی کردیم با کوچک سازی، زمان برنامه‌ها را کاهش دهیم زیرا با طولانی شدن مدت زمان، برنامه برای مخاطبان ملال آور است.  

همچنین در تلاش هستیم با حفظ مخاطب قدیم مخاطبان جدید را که تطبیقی با برنامه‌های قبلی نداشته‌اند جذب کنیم.  

وی بیان کرد: طی نظرسنجی که در واحد تحقیقات صداوسیما در سال 92 انجام گرفت، مشخص شد که شنوندگان رادیو میانگین سنی و تحصیلی بالایی داشته و در ساعت 9 الی 11 صبح بیشترین مخاطب داریم که این موضوع برای خود ما هم غیر قابل پیش بینی بود.  

ضیاء آذری عنوان کرد: شبکه‌ رادیویی تهران در ایام ماه مبارک رمضان از شنبه تا پنج شنبه 6 برنامه با 6 رویکرد و 6 نام مختلف را از ساعت 10 الی 11 صبح طراحی کرده و یکی از اهداف این برنامه صبحگاهی این است که مطابق ذائقه سالمندان باشد و از شنیدن آن لذت ببرند.  

وی اظهار داشت: برای برنامه‌های شبکه در این ایام تکرار آن را در نظر گرفتیم که به 2 دلیل قابل پیش بینی است، اول اینکه زودتر به مردم شناسانده شوند و دلیل دوم، فرصتی را در اختیار برنامه سازان قرار دهیم تا آن را بازسازی و بهتر از قبل تولید کنند.

ضیاء‌آذری افزود: رادیو تهران در ساعت 11 الی 12 ظهر برنامه مشاوره‌ای را تهیه و تولید کرده تا مردم تهران بتوانند با توجه به موضوعات مختلف روز چون ترافیک، آلودگی هوا، ازدواج، تربیت فرزند و فناوری اطلاعات به منظور صرفه جویی در هزینه مادی و معنوی از کارشناسان مشاوره بگیرند، مدیر شبکه رادیویی تهران گفت: "از حرف تا واژه" عنوان برنامه دیگری از این شبکه بود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا خانواده‌ها در روز جمعه در کنار یکدیگر به حل جدول رادیویی بپردازند.  

وی عنوان کرد: رادیو تهران تنها شبکه رسانه ملی بود که خطبه‌های نماز جمعه را به طور کامل به صورت زنده پخش می‌کند.

ضیاء آذری در خصوص برنامه‌های رادیو تهران در شب‌های قدر افزود: مدت 2 سال است که شبکه رادیویی تهران این توفیق را دارد تا در ساعات ملکوتی سحر مراسم معنوی مسجد ارگ را به روی آنتن فرستد.  

وی عنوان کرد: سعی داریم در برنامه‌های ماه مبارک رمضان 10 میلیون ایرانی‌ای که علاقه دارند در کنار رادیو شب قدر را سپری کنند، این شرایط روحانی را فراهم کنیم.  

بنابراین ساعت 2 الی 3 بامداد گلچینی از مراسم ارگ به همراه سخنرانی‌ها، دعاها، ‌نوحه و مداحی حاج منصور ارضی در شب قدر به سمع و نظر شنوندگان برسانیم.
 
ضیاء‌آذری افزود: ساعت 3 الی 5 بامداد یک برنامه بسیار شنیدنی ویژه سحر با عنوان شهر روشنایی داریم که به صورت زنده به روزه داران ماه ضیافت الهی به روی آنتن می‌رود. 
 
 وی ادامه داد: طی مشورت با مدیران به این نتیجه رسیدیم که یکی از برنامه‌های پر طرفدار این شبکه را در فضای دور از استودیو در بین مردم به روی آنتن ببریم.  

برنامه مسابقه‌ای "صددرصد" از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت 5 شب در بوستان‌های مختلف شهر تهران از جمله بوستان خلیج فارس،‌13 الی 17 تیر پارک لاله 19 تا 24 بوستان ولایت، 30 تا 3 مرداد پارک قیطریه و 4 تا 8 مرداد در بوستان پلیس به صورت زنده به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.  

مدیر شبکه در پایان در خصوص انتقادات صورت گرفته افزود: با توجه به اینکه در ماه رمضان سال گذشته سه روز پس از عید فطر حقوق افراد داده می‌شود، باز هم پس از حضور من در این شبکه موضوعاتی چون برکناری یا کوچ گسترده برنامه سازان منتشر شد و همه می‌دانند که حقوق رادیو کم بوده و حتی مدیران هم از این امر مستثنی نبوده‌اند.  

ضیاء آبادی افزود: برخی رادیو‌های جدی مثل رادیو کتاب و رادیو فصلی گاهی از ما پرسنل می‌خواهند و ما قبول کردیم که از این امر به عنوان اخراج آنها نام بردند.  

وی خاطر نشان کرد: در رادیو مظلوم ترین قشر گزارشگران هستند که شبکه پس از یک رأی گیری، مسئولی برای آنها انتخاب کرد تا کارشان سامان بگیرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعیده نامداری
۰۰:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
سلام بسیار خوب شد که نشستی خبری در رادیوی تهران برپاشد تا پرسش انتقادات داده شود و همچنین روشنگری اذهان و افکار ایجاد شد و برداشتم این است که افقی روشن وتابان به زودی در این رادیو خواهد درخشید به امید حق
آخرین اخبار