ساری /

کسب مازندرانی ها پارسال در صرفه جویی مصرف برق رتبه نخست کشور

مازندرانی ها پارسال در صرفه جویی مصرف برق رتبه نخست کشور را کسب کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه مازندران جزو منطقه 4 گرمسیری کشور محسوب می شود گفت : مشترکان تجاری وخانگی برق باید این انرژی را بهینه و مناسب استفاده کنند تا دچار مشکل قطع برق در این هوای گرم نشوند.

منوچهر جعفری با بیان اینکه برق نوعی انرژی است که قابل ذخیره سازی نیست افزود: انرژی برق همزمان با تولید برای مصرف وارد مدار می شود و در صورتی که بهینه مصرف نشود و مصرف بیشتر از تولید شود مشترکان دچار مشکل قطع برق می شوند.

وی با اشاره به اینکه برق تمیز ترین انرژی است تصریح کرد: برای بهره مندی از این انرژی پاک باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطر نشان کرد: در سال 92 مازندران رتبه نخست صرفه جویی برق کشور را با بهینه مصرف کردن برق به خود اختصاص داده است.

جعفری: با اشاره به اینکه تحمل روزه داری در فصل تابستان بسیار مشکل است افزود : همه مشترکان می توانند از کولر گازی استفاده کنند اما باید درساعاتی که از کولر گازی استفاده می کنند به دلیل مصرف انرژی بالای این دستگاه خنک کننده بقیه وسایل پر مصرف مانند اتو، لباسشویی وجارو برقی را خاموش کنند.

وی از مشترکان برق استان خواست درجه کولرهای گازی را روی 20تا 25 درجه تنظیم کنند تا از 20 درصد تخفیف بهای برق به دلیل قرار گرفتن در منطقه 4 گرمسیری کشوربهتر برخوردار شوند .

وی یاد آور شد: در حال حاضر مشکل انرژی برق در استان نداریم و مصرف برق استان به صورت معمولی است ودر صورتی که مشترکان تجاری و خانگی بهینه مصرف کنند با وجود گرمای هوا و ایام روزه داری در ماه مبارک رمضان با مشکل قطع برق مواجه نخواهیم شد./س


برچسب ها: کسب ، برق ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.