مسجد جامعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

بهره برداری از 50هزار متر از نمایشگاه شهر کتاب تا پایان سال

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمایشگاهی در شهر کتاب در کنار مرقد امام طراحی شده که تا پایان امسال 50هزار متر از این فضا به نتیجه می‌رسد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر  تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ایجاد یک جانمایی ثابت برای برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: این مسئله سال‌های گذشته نیز مطرح شد و ما موزه‌ی قرآن را طراحی کردیم تا آثار نمایشگاه را حفظ کند چرا که در نمایشگاه آثاری فاخری عرضه می‌شود که بعد از نمایشگاه بلاتکلیف می‌شدند و از فضاهایی مانند انبار برای نگه داری از این آثار استفاده می‌شد که مناسب حفظ این آثار نیست.

وی در ادامه با اشاره به این که طراحی و ساخت موزه قرآن 8 سال طول کشیده، افزود: این مکان علاوه بر نگه داری آثار، برای  انجام فعالیت‌های قرآنی به طور پیوسته در طول‌ سال ساخته شده  است.

مسجد جامعی در خصوص طراحی محلی برای نمایشگاه‌های فرهنگی اظهار داشت: فضاهایی مانند باغ کتاب و باغ هنر به وجود آمده که با توجه به این که همگی در فضای فرهنگی عباس آباد هستند، اگر در یک پیوستگی فرهنگی با هم قرار گیرند، می‌توانند از برگزاری این نمایشگاه‌ها پشتیبانی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان از طراحی یک محل نمایشگاهی در شهر کتاب در کنار مرقد امام سخن گفت و خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان دسترسی‌های این محل را تعریف کرد تا دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر شود، 50هزار متر از این فضا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد تا امکان جدیدی در این زمینه فراهم شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار