مدیر عامل موسسه محاب

اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده از هفته آینده / تردد 1 میلیون خودروی فرسوده سواری درکشور

طرح خروج خودروهای فرسوده از هفته آینده اجرا می شود و دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی یا از طریق پیامک نسبت به اقساط خودروی خود اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا چلوی مدیر عامل موسسه هماهنگی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی کشور ( محاب) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل ونقل گفت: آلودگی یکی از معضلات بزرگ شهرهاست واین مسئله یک رابطه مستقیم با خروج خودروهای فرسوده دارد.

به طوری که بر اساس استاندارد یورو 2 هر خودرو 2.7 گرم عوامل آلوده کننده HC ، CO2، NO2 دارد و این درحالی است که این مقدار در خودروهای سمند و پراید 2.2 دهم گرم ودر زانتیا 2دهم گرم است است.


وی با اشاره به اینکه عوامل آلوده کننده فوق در خودروهای فرسوده بیش از 50گرم است افزود: بین میزان تصادفات خودروها و سن خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد به طوری که میزان تصادفات درخودروهای فرسوده بالا است همچنین هر خودروی فرسوده با احتساب سوخت آزاد درسال معادل 3 میلیون و 200 هزار تومان سوخت اضافه مصرف می کند.

چلوی با اشاره به اینکه هر خودروی معمولی حدود 7 لیتر بنزین در 100 کیلومتر و هر خودرو فرسوده 16 لیتر سوخت مصرف می کند اضافه کرد:‌ اکنون نزدیک به 1 میلیون خودروی فرسوده در کشور در حال تردد هستند که خسارت بسیار زیادی را به کشور وارد نموده‌اند.از طرفی دیگر سن فرسودگی در دنیا بین 5 تا 12 سال است و این رقم در ایران به 20 سال می رسد.

مدیر عامل موسسه محاب ادامه داد: در بحث خودروهای فرسوده هیچ کاری بر دوش دولت نیست واین منابع از طریق خریداران خودروهای وارداتی تامین می شود.ما امیدوار هستیم که دولت با خروج خودروهای فرسوده و تولید برگه‌های اسقاط اجازه ورود خودروهای وارداتی را بدهد.

وی همچنین تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند هماهنگی بین وارد کنندگان خودرو و مراکز اسقاط است.به همین دلیل کمیسیونی با حضور کنسرسیومی از تشکلات اسقاط و وارد کنندگان خودرو فراهم شد به طوری که اجرائیات این طرح در این کمیسیون مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گرفت.همچنین مقرر شد طرح خروج خودروهای فرسوده از هفته آینده در کشور اجرا گردد.

چلوی افزود: در راستای افزایش جذب رانندگان خودروی فرسوده توافقی را با دفاتر پستی سراسرکشور ایجاد نمودیم به طوری که بر اساس آن دارندگان خودروهای فرسوده با ما راجع به این دفاتر و ارائه مدارک هویتی و مالکیت خودروی خود  می توانند در این طرح ثبت نام و شرکت نمایند.

نکته دیگر در این خصوص این است که با هماهنگی وارد کنندگان خودرو دارندگان می توانند با تحویل  خودروهای خود و اعطای وکالت به مراکز اسقاط وجه خودروی خود را به سرعت دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند اسقاط خودرو حداقل 20 تا 45 روز طول می کشد گفت:‌ متقاضیان با تحویل خودروی فرسوده خود حدود 2 میلیون و 950 هزار تومان دریافت می‌کنند که این رقم در سال گذشته 1 میلیون  و 500 هزار تومان بوده است.

چلوی همچنین اضافه کرد: دارندگان خودروهای سال 49 تا 82 می توانند در این طرح شرکت کنند که البته طرح برای خودروهای  سالهای 49 تا 79 است که البته از سال 79 به بعد شرکت در این طرح برای متقاضیان اختیاری و داوطلبانه میباشد.

مدیر عامل موسسه محاب گفت: دارندگان خودروهای فرسوده می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره 50002027 نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشور ، مدیرت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار