خسروی سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

دلایل تأیید نشدن طرح هیئت امنایی کردن آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هیئت امنایی کردهن آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مخالفین و موافقینی دارد و در حال حاضر این طرح مورد تأیید اعضا کمیسیون نیست.


ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح هیئت امنایی کردن آپ گفت: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شد که با مخالفین و موافقینی همراه بود.
 
موافقین طرح معتقد بودن که این طرح در دانشگاه‌ها و وزارت علوم اجرا شده و با مزایایی ارزشمندی همراه بوده است.

وی در ادامه با تشریح مزایای این طرح می‌پردازد و افزود:‌از جمله مزایای این طرح در آموزش و پرورش ایجاد رقابت سالم، خلاقیت و نوآوری،تمرکز زدایی و واگذاری مسئولیت‌ها به استان‌ها است.

همچنین به ساماندهی نیروی انسانی که یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش است با اجرای این طرح و استخدام بر اساس نیازهای بومی و منطقه‌ای تا حدودی مرتفع می‌گردد.

خسروی سهل آبادی در خصوص دلایل تأیید نشدن این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز اظهار داشت: مخالفین این طرح معتقدند که اجرای طرح هیئت امنایی کردن آموزش و پرورش در وزارت علوم با مشکلاتی همراه بود که باید اصلاح و برطرف گردد. از طرفی دیگر نمایندگان معتقدند که آموزش و پرورش دارای جایگاه حاکمیتی است و بر اساس قانون اساسی وظیفه نظام است  که امکانات تحصیل را برای همه اقشار جامعه به صورت رایگان فراهم آورد بنابراین هر گونه تغییر و تحولات دانش آموزان، اولیا و مربیان را دچار سر در گمی می‌کند که در این مجموعه به صلاح نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: دلیل دیگر مخالفان این طرح این است که اجرای طرح هیئت امنایی کردن آموزش و پرورش سبب می‌گردد که مقداری اقدامات سیاسی وارد هیئت امنای آموزش و پرورسش شود و فضای آرامش حاکم بر آموزش و پرورش را دچار مخاطره کند.

همچنین مخالفین معتقدند که اجرای این طرح بار مالی به همراه دارد و شورای نگهبان بر اساس اصل 75 به دلیل این که پیش بینی اعتباری برای‌آن صورت نگرفته طرح را رد می‌نماید.

بنابراین در حال  حاضر کلیات این طرح مورد تأیید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ، علوم ، رقابت ، خلاقیت ، نواوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار