یدیعوت احارونوت: ادعای اسرائیل مبنی بر تضعیف حماس دروغ است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونوت در مطلبی به قلم یک تحلیلگر اسرائیلی، ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر تضعیف حماس دروغ خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، همزمان با احتمال آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه و پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسرائیل، حماس را تضعیف کرده است، روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونوت در مطلبی به قلم یک تحلیلگر اسرائیلی، ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تضعیف حماس را سخنانی دروغین خواند.

روزنامه یدیعوت احارونوت امروز سه شنبه در مطلبی به قلم شمعون شیفر تحلیلگر اسرائیلی نوشت: تمامی سخنان کلیشه‌ای که در سخنان رسمی گفته می‌شود مبنی بر اینکه حماس تضعیف شده است یا حماس ضرر شدیدی را متحمل گردیده، منبعی را که بتوان به آن استناد کرد ندارد.

این تحلیلگر اسرائیلی می‌نویسد: واقعیت این است که مقاومت فلسطین میلیون‌ها اسرائیلی را مجبور کرد تا سینه خیز به دنبال پناهگاهی برای درامان ماندن از موشک‌ها بگردند. 

این تحلیلگر اسرائیلی می‌نویسد: شاید درسی که طرف اسرائیلی می تواند بگیرد این است که حتی برای قوی‌ترین ارتش نیز مرزهایی وجود دارد و رهبران اسرائیل باید افکار دور و دراز خود را به منظور پرداختن به ریشه های درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین کنار بگذارند؛ وگرنه مدت زمان پایان درگیری کنونی و شروع درگیری بعدی بسیار کوتاه خواهد بود.

وی در پایان می‌گوید: نتانیاهو باید به جامعه جهانی پیشنهاد دهد که برای بازسازی غزه بسیج شوند و نیز باید میلیاردها دلار به منظور ساخت فرودگاه، بندر و ایستگاه تولید برق سرمایه گذاری کند؛ و بدون طرحی این چنینی، بهتر است که در پناهگاه به سر ببریم، چرا که اوضاع  دفعه بعد بسیار بدتر خواهد بود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار