تجمع گسترده علیه پوشش مغرضانه اخبار غزه توسط بی‌بی‌سی

مردم انگلیس در اعتراض به پوشش خبری مغرضانه بی‌بی‌سی درباره حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، در برابر دفتر مرکزی این شبکه در لندن تظاهرات گسترده برگزار کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ هزاران نفر از مردم لندن، پایتخت انگلیس، امروز سه‌شنبه برای شرکت در تظاهراتی که گفته می‌شود بزرگ‌ترین تظاهرات ضد اسرائیلی از سال ۲۰۰۹ بود در برابر ساختمان مرکزی شبکه بی‌بی‌سی تجمع کردند. 

معترضان شبکه بی‌بی‌سی را به پوشش مغرضانه اخبار مربوط به تهاجمات رژیم اسرائیل به نوار غزه متهم کردند.

معترضان می‌گفتند شبکه بی‌بی‌سی در شیوه انتقال دیدگاه‌های فلسطین و رژیم اسرائیل بازیرکی عمل می‌‎کند اما به نظر می‌رسد این شبکه در اخبار خود همیشه فلسطینیان را مقصر جلوه می‌دهد. 

تظاهرات‌کنندگان که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند شعارهایی همچون «بی‌بی‌سی حقیقت غزه را بگو»، «بی‌بی‌سی حقیقت را بگو» و «بی‌بی‌سی شرم بر تو» سر می‌دانند.

خبرنگار شبکه پرس تی‌وی در لندن گزارش داد «یک نامه سرگشاده با ۴۵ هزار امضا به مدیر کل بی‌بی‌سی داده شد که در این نامه امضای برخی از چهره‌های سرشناس همچون نوآم چامسکی، جان پیلگار و فهرستی از نمایندگان پارلمان [انگلیس] دیده می‌شود.»

کشورهای ایران، هند، امریکا، تونس، ایتالیا، پاکستان و اندونزی نیز شاهد تظاهرات در حمایت از مردم غزه بودند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است شمار تلفات حملات هوایی هشت روز اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۱۹۵ تن رسیده و بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی نیز در این حملات مجروح شده‌اند.

خانه‌ها، مساجد و مدارس غزه نیز در عملیات رژیم اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند. به گزارش مرکز حقوق بشر فلسطین که مقر آن در غزه است، اکثر قربانیان حملات رژیم اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار