نشست های تخصصی عفاف و حجاب در کانون تربیتی حر برگزار شد

نشست تخصصی عفاف و حجاب با حضور ده‌ها نفر از مسئولین خانه‌های تسنیم، بانوان سرپرست خانوار به همت اداره امور بانوان در کانون تربیتی حر واقع در منطقه 11 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این مراسم دکتر جلالی از مدرسین مجرب حوزه و دانشگاه، زن را جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی معنا نمود و اظهار داشت: تجربه ملت های گذشته نشان دهنده این نکته است که هرگاه زنان، بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک نموده و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزیده‌اند، منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده، اجتماع در سلامت زیسته و ناهنجاری ها کمتر بوده است.

جلالی در ادامه افزود: گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است اما میزان و شکل آن رابطه‌ی مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد.

وی تصریح کرد: در این بین، ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام همواره بر پوشش تاکید کرده و آن را لازمه‌ی دینداری شمرده و حجاب را بر زنان واجب کرده است چراکه حجاب بهترین وسیله ای است که زن را از آسیب‌های اجتماعی مصون و محفوظ نگاه می دارد.

همایش تخصصی عفاف و حجاب پس از بررسی و تحلیل آیات قرآنی و روایات مستند دینی در ارتباط با مقوله‌ی عفت و پاکدامنی، پاسخگویی به سوالات و ابهامات مخاطبین در این زمینه، تقدیر از بانوان موفق و نخبه و هم‌چنین اهدای بسته فرهنگی مرتبط با مضمون نشست به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عفاف ، حجاب ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار