شورای علمای بلخ افغانستان تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد

شورای علمای شیعه ولایت بلخ افغانستان با صدور بیانیه ای اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه غزه که منجر به شهادت دهها تن از مردم فلسطین شده را محکوم کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛شورای علمای شیعه ولایت بلخ افغانستان با صدور بیانیه ای اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه غزه که منجر به شهادت دهها تن از مردم فلسطین گردید را محکوم کردند. متن بیانیه شورای علمای شیعه  ولایت بلخ افقانستان به قرار زیر است:
 
ملت مسلمان افغانستان ، مردم متدین و دردمند ولایت بلخ، همشهریان شهر مولا علی با درود و رحمت بی پایان بر شما و بر همه روزه داران مسلمان با توجه به اوضاع  و شرایط زمانی که قدرت های استکباری در گوشه گوشه جهان دین و معتقدات اسلامی را آشکارا هدف قرار داده اند و از طرفی آشفتگی مسلمین بیش ازهر زمان دیگر مایوس کننده به نظر می رسد همه دنیا شاهد تجاوزات بی شرمانه اسرائیل غاصب  بر فلسطین و عزه می باشد جنایات هولناک اسرائیل خون آشام بر ملت مظلوم فلسطین وجدان انسانی جوامع بشری را بیدار ساخته و همه را وادار به عکس العمل نموده است شورای علمای شیعه ولایت بلخ  بر مبنای مسوولیت اسلامی و انسانی خود و به اساس همدردی اسلامی و انسانی موضع خود را در برابر جنایات اسرائیل غاصب چنین اعلام میدارد.
 
1-بمباران بی رحمانه اخیر نوار غزه توسط اسرائیل که در اثر آن بیش از 180 فلسطینی از زن و کودک و پیرو جوان به شهادت رسیده اند و هزاران خانوار فراری و آواره شده اند یک عمل غیر انسانی و کشتار دسته جمعی بوده شدیداً محکوم میگردد.
 
2- از همه مسلمانان جهان بویژه ملت مسلمان افغانستان میخواهیم که همدردی و حمایت خود را از ملت مسلمان فلسطین به هر نحو ممکن نشان داده و دین اسلامی خود را ادا کنند.
 
3- از مجامع  جهانی و سازمان ملل و شورای امنیت  می خواهیم در جلوگیری از ادامه تجاوزات اسرائیل اقدامات جدی و سریع به عمل آورند و مردم فلسطین را از این وضعیت نکبت بار نجات دهند.
 
4- از سازمان ملل میخواهیم مقدمات محاکمه جنایت کاران اسرائیل را فراهم سازند تا به سوی عدالت گام برداشته باشند.
 
5-از سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی می خواهیم کمک ها و مساعدت های کشورهای اسلامی  را برای آسیب دیده گان این جنایات فراهم ساخته و ضمناً از طرف مجامع بین المللی جلو تداوم و گسترش این بی رحمی ها و کشتار ها را بگیرند.
 
6-از طرف داران حقوق بشر و موسسات خیریه کمک رسان جهان و اسلامی میخواهیم هر چه زودتر کمک ها و مساعدت های خود را به ملت فلسطین خصوصاٌ آسیب  دیده گان و قربانیان این جنایت برسانند.

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار