کرمان/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شب قدر فرصتی برای دوستی و آشتی با خداست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، گفت: شب قدر، شبی سراسر لطف و رحمتِ حضرت حق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در مراسم احیای اولین شب از شبهای احیا در مسجد امام خمینی (ره) شهر کرمان در بیان فضایل شب قدر، شب قدر را شب عشق بازی اولیای خداوند دانست و با اشاره به اینکه همه آنچه را که خداوند نسبت به بندگانش به خوبی وعده داده است، در شب قدر یکجا به آنها می بخشد، افزود: در این شب به درگاه خداوند برگردید چرا که در این شب مقدراتِ انسان ها رقم می خورد.

وی با بیان اینکه خداوند نسبت به بندگانش بسیار رئوف و مهربان است، خاطر نشان کرد: اگر می خواهید اوج محبت را در ذهن تان ترسیم کنید به مادری فکر کنید که فرزندش را دوست دارد در حالی که توصیف محبت خداوند نسبت به بندگانش قابل توصیف نیست و ذهن ما از درک آن عاجز است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است که : ای پیامبر به بندگانم بگو که از رحمت من مأیوس نشوند و وقتی در مورد رحمت خودش سخن می گوید، می فرماید: من غفورم، مهربانم، بخشنده ام، از من گریزان نباشید.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به اینکه بعضی ها بین مردم سَرَک می کشند تا عیبی از آنها پیدا کرده و آبرویش را ببرند، گفت: اما خداوند ستارالعیوب است و عیب ها را هر چند می بیند و ناظر بر رفتار ما است اما آنها را می پوشاند.

وی با بیان اینکه خداوند قصد انتقام گیری از بندگانش را ندارد، افزود: خدا حتی در مورد فرعون به حضرت موسی(ع) سفارش کرد که با او به نرمی سخن بگو شاید باز گردد.

سخنران مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در کرمان با اشاره به اینکه قبل از اینکه فردای قیامت از راه برسد، خودتان را اصلاح کنید، خطاب به جوانان، گفت: نباید با یک گناه از رحمت خداوند مأیوس شوید و بگویید خدا ما را نمی بخشد، به سمت او بیایید چرا که میدان برای توبه کردن، همیشه باز است.

وی با بیان اینکه اگر برای درمان به پزشک هم بخواهیم مراجعه کنیم باید وقت قبلی بگیریم، تصریح کرد: اما خداوند همیشه با روی باز از بندگانش استقبال می کند و نیازی به وقت و مکان خاصی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر شب قدر را فرصتی برای دوستی و آشتی با خدا دانست و گفت: هر کس از خداوند جدا شود به هرزگی می افتد و به بی بند و باری گرفتار می شود.

وی تصریح کرد: وای به حال کسانی که دچار خود فراموشی می شوند و یادشان می رود که چه کسی بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به لحظات شب اول قبر، تشریح کرد: آن زمانی که روح از بدنمان جدا می شود، همان کسانی که بسیار هم ما را در دنیا دوست داشتند، دست به دست هم می دهند و جسد بی جان ما را در داخل گودالی می گذارند.

وی با بیان اینکه هر چه که داریم باز هم نیازمند به خدا هستیم، افزود: رحمت خدا را در شب قدر دریابید و با او عهد ببندید که از خدا جدا نمی شوید.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی (ره) شهر کرمان که به همت صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد با پخش زنده از شبکه استانی همراه بود.

مراسم احیا در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صفایی و در شب بیست و سوم نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در مسجد امام خمینی(ره) کرمان برگزار می شود./س


برچسب ها: شب ، قدر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.