بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات ایران و 1+5

وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات ایران و 1+5 بیانیه صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وب سایت رسمی دولت انگلیس، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس طی بیانیه ای که در وب سایت رسمی دولت این کشور منتشر کرد اعلام کرده است زمان بیشتری برای رسیدن به یک توافق نهایی و پایدار در مذاکرات هسته ای با ایران نیاز است.

هاموند در این بیانیه تصریح کرده است: "مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 شاهد پیشرفت زیادی بوده است. با این وجود برای برای برطرف کردن اختلافات بین دو طرف، زمان بیشتری نیاز است.

هنوز اختلافات زیادی بر سر مسائل اصلی مورد بحث در این مذاکرات وجود دارد. خصوصا در رابطه با میزان و گستره فعالیت های غنی سازی ایران هنوز اختلافات پا بر جاست. ما اطمینان داریم این مذاکرات بهترین فرصتی است که در سال های اخیر برای حل این موضوع به وجود آمده است.

ما از زمان مورد نیاز برای رسیدن به توافق نهایت استفاده را خواهیم کرد. اما برای رسیدن به این هدف، ایران نیز باید رویکرد واقع بینانه تری را اتخاذ کند. هاموند در ادامه این بیانیه افزوده است:" یک توافق نهایی و پایدار به مسئله مهم تسلیحات هسته ای که نگرانی جدی جامعه جهانی است خواهد پرداخت و به ایران اجازه خواهد داد از انرژی هسته ای استفاده ای صلح آمیز داشته باشد.

این توافق قابلیت تغییرچشم انداز اقتصاد ایران و آینده مردم این کشور را دارد. هاموند در پایان این بیانیه افزوده است: "دیپلمات های انگلیسی در 4 ماه آینده همکاری تنگاتنگی خود را با همتایان خود ادامه خواهند داد و دراین مدت توافق موقت نیز در جای خود باقی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۰۷:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۳
1كلكي تو كار انگليسي ها هست روباه پير
آخرین اخبار