پس از برگزاری نشست مخالفان دولت عراق در امان؛

عراق خواستار ارائه توضیح از سوی اردن شد

وزارت امورخارجه عراق در بیانیه ای خواستار توضیح دولت اردن درباره صدور مجوز برای برگزاری نشست مخالفان دولت این کشور در شهر امان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه: وزارت امورخارجه عراق یکشنبه شب با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه اجازه اردن برای برگزاری کنفرانس امان که شخصیت هایی که در آن شرکت کردند، دستشان به خون عراقی ها آلوده شده بود، دخالت در امور داخلی عراق است، افزود: دولت عراق از میزبانی دولت اردن از کنفرانسی که در آن شخصیت هایی که دستشان به خون مردم عراق آلوده است و درصدد تضعیف روند سیاسی و دستاوردهای دمکراتیکی است که تمامی اقشار ملت آن را محقق ساختند، تعجب می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اجازه اردن برای برگزاری چنین کنفرانسی در امان دخالت در امور داخلی عراق و نقض عرف دیپلماتیک بوده و در تناقض با مواضع بین المللی صادر شده از سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، کشورهای عضو شورای امنیت و افکار عمومی جهانی است که روند سیاسی و تحولات دمکراتیک در عراق را حمایت می کنند، است.

وزارت امورخارجه عراق در بیانیه خود افزود: دولت عراق پس از فراخواندن سفیر خود از پایتخت اردن و پیش از اتخاذ هر تصمیم دیگری انتظار دارد که دولت اردن برای توجیه چنین موضعی که به دور از سیاست های این کشور است، توضیح بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار