حیدری:

کار جهادی مختص دوران اول انقلاب بود، امروز باید مدیریت جهادی کنیم

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در افتتاحیه دوره آموزشی تشکیلاتی خط امام خواهران دانشگاه‌های تهران بزرگ در مشهد حضور یافت و به بیان نکاتی پیرامون عنصر فعال بصیر پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ودود حیدری در این مراسم با اشاره به برداشت‌های متفاوت موجود از اسلام و همینطور امام گفت: قبل از انقلاب عده ای بودند که به امام می‌گفتند جواب این خون ها را چه کسی میخواهد بدهد؟

وی یادآور برداشت‌های متفاوت از امام در حال حاضر نیز شد و با بیان اینکه بعضی‌ها می‌خواهند با این حرف‌ها رفتار خودشان را توجیه کنند، گفت: بعضی‌ها امام را طوری تفسیر می‌کنند که انگار امام دوم خردادی بود و پیام دوم خرداد را درک کرده بود.

حیدری به برشمردن برخی از ویژگی‌های عنصر فعال بسیجی پرداخت و با اشاره به بیانات رهبری در این خصوص گفت: عنصر فعال بصیر بنا به تفسیر آقا، کسی است که در هر عرصه‌ای که احساس کند انقلاب به او نیاز دارد، حاضر شود.

وی در توضیح این ویژگی‌ها، اولین ویژگی را حساس بودن نسبت به شرایط و فهم درست عنوان کرد و افزود: عنصر بصیر از کنار اخبار ساده عبور نمی‌کند و مثل بخش اعظم دانشگاه که فقط می‌آیند و می‌روند و درس می‌خوانند، نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان جنایات اسرائیل در غزه و تحلیل آن، به تضعیف اسرائیل در مقابل مقاومت اشاره کرد و گفت: گنبد آهنی که این همه اسرائیل از آن تعریف می‌کرد، نتوانسته 50 درصد موشک‌های حماس را بزند. آن‌ها در این جنگ حتی نتوانستند یک نفر از فرماندهان مقاومت را به شهادت برسانند. این یعنی قدرت مقاومت بیشتر شده است.

 ودود حیدری این قدرت را ناشی از حضور مقاومت در خط امام دانست و با اشاره به فهم درست صحنه به عنوان یک ویژگی عنصر فعال خاطر نشان کرد: فهم صحیح صحنه این است که با یک رصد صحیح بفهمیم داعشی که ادعای اسلام دارد در جریان غزه کجاست؟

حیدری در ویژگی دوم اقدام و نقش آفرینی پس از فهم درست را بیان نمود و با اشاره به مبارزه انقلابی امام گفت: عنصر فعال بصیر باید همواره نگران انقلاب باشد. وقتی اسم روی خودمان گذاشتیم و مسئولیت گرفتیم، باید نقش خودمان را نیز بدانیم و به اندازه فهم و توان خود، به آن عمل کنیم.

وی ویژگی دیگر عنصر فعال بصیر را کار و مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: کار جهادی مربوط به دوران اول انقلاب بود، الان باید مدیریت جهادی کنید.

وی به لزوم توجه به درس و کار و مدیریت جهادگونه در دانشگاه اشاره کرد و افزود: کسی که در دانشگاه درس بخواند و در بسیج دانشجویی هم کار کند، توشه مدیریتی 10 ساله را برداشته است که در این صورت به نیروی فعال بصیر مدیر تبدیل می‌شود و بعدها هم میتواند در جایگاه های دیگر قرار بگیرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ملاک مورد نظر برای عنصر فعال بصیر را کلام ولی دانست و با مهم دانستن توجه به آن گفت: ممکن است بعضی‌ها بگویند این خیلی بدیهی است؛ اما اینطور نیست. اگر به آن توجه نشود، مثل انتخابات ریاست جمهوری فراموش خواهد شد.

وی با بیان خاطره‌ای از دفاع مقدس، گوش به فرمان بودن رزمندگان را یادآور شد و با اشاره به لزوم چنین نگاهی در بین بسیجیان خاطرنشان کرد: خدا چیزی را از شما میخواهد که ولی خواسته است. اگر چنین نگاهی داشته باشید، زمانی که آقا مسئله ای را مطرح میکند، حتما می‌ایستیم و کار میکنیم.

حیدری ویژگی مهم دیگر عنصر فعال بصیر را رسیک پذیر در عین در نظر گرفتن عقل و منطق و تحلیل دانست و گفت: اگر در تمام امور بخواهیم ملاحظات را در نظر بگیریم، خیلی از کارها انجام نخواهد شد.

وی مطالعه و اشراف بر مبانی انقلاب را ویژگی دیگر عنصر فعال بصیر عنوان کرد و به دانشجویان توصیه کرد درباره مبانی انقلاب مطالعه داشته باشند و این کار را نیز در همین دوره دانشجویی انجام دهند.

حیدری همچنین کوتاه نیامدن از اصول انقلاب را به عنصر فعال بصیر نسبت داد و تصریح کرد: امریکا و استکبار و مردم، محرومین و مستضعفین دو کلید واژه اساسی امام بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار