اراک/

احیای صنعت واگن پارس اراک نقش اساسی در توسعه صنعت ریلی استان مرکزی دارد

استاندار مرکزی گفت: رفع موانع و مشکلات شرکت واگن پارس اراک و احیای این صنعت نقش به سزایی در خروج صنعت ریلی استان از رکود و توسعه این صنعت و صنایع وابسته ریلی دارد

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود : شرکت واگن پارس اراک جزو 40 شرکت برتر دنیا در تولیدات ریلی به شمار می‌رود، اما متاسفانه سال‌ها است که این کارخانه با مجموعه‌ای از مشکلات و گرفتاری‌ها مواجه است.

مقیمی گفت : مدیریت جدید مجموعه در شش ماه گذشته توانسته با اراده و همت، بسیاری از مشکلات موجود در حوزه مدیریتی این واحد را سامان‌دهی کند و با جذب اطمینان مشتریان در تولید واگن باری تا 11 ماه و واگن مسافری تا 18 ماه آتی سفارش کار و قرارداد ببندد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه صنعت واگن پارس با توجه به اشتغال صنعتی یک هزار و 500 نفر برای استان جنبه حیاتی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ایجاد یک فرصت شغلی در استان نیازمند 300 میلیون تومان سرمایه گذاری است.

مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک نیز با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع 285 میلیارد تومان بدهی این واحد 94 میلیارد تومان بدهی بانکی است، گفت: میزان فعالیت‌های فعلی شرکت پاسخگوی تعهدات و بدهی‌های گذشته نیست.

محمد محمدی افزود: 60 میلیارد تومان از بدهی‌های این شرکت مربوط به سازمان خصوصی و سهامداران، 70 میلیارد تومان مربوط به پیش دریافت‌ها، 25 میلیارد تومان تعهدات تکلیفی مالیات و بیمه و مابقی نیز بدهی به اشخاص است.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه گذشته این شرکت توانسته 7 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را بپردازد گفت: درآمد شرکت در حال حاضر تنها پاسخگوی حقوق یک هزار و 500 نیروی انسانی و مواد اولیه و امور جاری است./ز

برچسب ها: احیا ، صنعت ، واگن پارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.