مدیر کل گمرکات استان ایلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

آمادگی "گمرک مهران" جهت صادرات کالای تجار در حداقل زمان/ مرز مهران امن‌ترین نقطه جهت صادرات کالا به عراق

مدیر کل گمرکات استان ایلام با اشاره به امنیت کامل در مرز مهران گفت: مرز مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین نقطه به بغداد، کربلا و نجف است و تجار با خیال راحت می‌توانند برای صادرت کالای خود به این مرز مراجعه کنند.

خلیل حیدری، مدیر کل گمرکات استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمار صادرات چهار ماهه از گمرکات این استان گفت: در مدت یادشده در مجموع 328 میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد که تشریفات اظهار 170 میلیون دلار آن از گمرک مهران و تشریفات اظهار 153 میلیون دلار دیگر از سایر گمرکات انجام و با نظارت مجدد از مرز مهران خارج شده است.

وی افزود: روزانه به طور متوسط 700 تا 800 کامیون از این مرز خارج می شود و این گمرک در تمام ایام هفته در خدمت صادرکنندگان است.

مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت:هم اکنون رویه های صادرات، واردات، ترانزیت و ورود موقت در مرز مهران انجام می شود.

حیدری با اشاره به ترانزیت 2800 تن کالا در چهار ماه نخست سال گفت: میزان واردات کالا از عراق از این مرز بسیار ناچیز است.

مدیر کل گمرکات استان ایلام ازصدور مجوز  ورود خودرو های عراقی به استان ایلام خبر داد و گفت: از هفته آینده با صدور این مجوزامکان تردد خودروهای عراقی با تضمین هایی که به زودی از طرف گمرک ایران اعلام می شود در استان ایلام فراهم می شود.

وی افزود: دستگاه ایکس ری کامیونی جهت ترانزیت هم اکنون در این گمرک نصب و فعال است.
 
حیدری با اشاره به امنیت کامل در مرز مهران گفت: با توجه به امنیت کامل در این مرز این گمرک آمادگی خود را برای ترخیص و صادرات کالاهای تجار ایرانی به عراق در حداقل زمان اعلام می کند.
 
مدیر کل گمرکات استان ایلام افزود:مرز مهران نزدیکترین و امن ترین نقطه به بغداد،کربلا و نجف است و تجار با خیال راحت می توانند برای صادرت کالای خود به این مرز مراجعه کنند.

گفتنی است استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است ومرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام از کانون های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به عراق است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، گمرک ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار