گزارش خبرگزاری فلسطینی صفا؛

سانسور نظامی، شمشیری بر گردن اسرائیلی‌ها

خبرگزاری فلسطینی صفا در گزارشی به مشکلات به وجود آمده بر اثر سانسور نظامی در رژیم صهیونیستی وبی اعتمادی بوجودآمده میان بخش سانسور نظامی و اسرائیلی‌ها پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، این خبرگزاری در گزارشی به دردسرهای ایجاد شده در اثر سانسور نظامی در اسرائیل ونیز بی اعتمادی به وجودآمده میان اسرائیلی‌ها و اداره سانسور نظامی پس از شروع عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت.

این خبرگزاری در گزارش خود می‌نویسد: قیچی سانسور نظامی در اسرائیل که قرار بوده تا یکی از ارکان فعال جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را شکل دهد؛  با آثار معکوس که بر جبهه داخلی در اسرائیل گذاشته، به شمشیری مسلط بر گردن اسرائیلی‌ها تبدیل شده است.
این خبرگزاری می نویسد: برای اولین بار در تاریخ اسرائیل بخش سانسور به عامل سردرگمی اسرائیلی ها تبدیل شده است؛ چیزی که باعث پرسش جامعه اسرائیل درباره فایده آن شده است.

از زمان شروع عملیات زمینی علیه نوار غزه، رابطه میان بخش نظامی و جامعه اسرائیل وارد مرحله جدیدی از بی اعتمادی شده است؛ چرا که بسیاری افراد به واتس آپ و شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزارهایی غیررسمی که از طریق آن اطلاعات فاش می‌شود، اعتماد کرده‌اند.

این خبرگزاری سپس می‌گوید: قبل از آنکه بخش سانسور نظامی اسرائیل اقدام به منتشر کردن اسامی سربازان اسرائیلی کشته شده در غزه بکند، اسرائیلی‌ها از صبح روز یکشنبه اقدام به انتشار اسامی سربازان نمودند؛ چیزی که مایه سردرگمی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی وخانواده‌های برخی از سربازان اسرائیلی شد و باعث گردید تا رژیم صهیونیستی اعتراف کند که 13 تن به یکباره کشته شده‌اند.

چیزی که بیشتر باعث سردرگمی جامعه اسرائیل شد، انتشار اسامی سربازان رژیم صهیونیستی بود که از سربازان کشته شده نبودند و همین باعث گردید تا شبکه‌های ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی و سخنگوی ارتش این رژیم حمله شدیدی به افشا کنندگان این اسامی بکنند و اعلام کنند که این کار به ضرر امنیت اسرائیل است.

همچنین مسأله دیگر اقدام خبرنگاران اسرائیلی است که اطلاعاتشان را از میدان نبرد به خبرگزاری‌های عربی و خارجی منتقل می‌کنند؛ به علت اینکه آنها نمی‌توانند به علت سانسور نظامی این اطلاعات را مستقیم در رسانه‌های اسرائیلی  منتشر نمایند.

بطور مثال ، خبرنگاران اسرائیلی در این روزها اقدام به افشای اطلاعات سربازان کشته شده، در العربیه و الجزیره وخبرگزاری فرانسه کرده‌اند تا جائیکه اخبار به خبرگزاری‌ها و رادیوهای محلی فلسطینی قبل از اینکه رسانه‌های اسرائیلی اقدام به انتشار آن کنند نیز رسیده است.
خبر کشته شدن سربازان اسرائیلی در این رسانه‌ها ساعت‌ها قبل و حتی روزها قبل از انتشار رسانه‌های اسرائیلی منتشر می‌شود که منبع آنها خبرنگاران اسرائیلی هستند.

همچنین پیگیری شبکه "الأقصی" و سخنرانی‌های ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در یوتیوب به یک پدیده در نزد اسرائیلی‌ها برای بدست آوردن اطلاعات تبدیل شده و این روشی است که پیشتر سابقه نداشت.

اداره سانسور نظامی چیست؟
طبق قانون اسرائیل رسانه‌ها از انتشار و پخش اخبار قبل از دریافت اجازه از مقامات ارتش توسط سازمان سانسور نظامی که بخشی از سازمان ضداطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) است، منع شده‌اند.

در بخش سانسور نظامی ده‌ها غیرنظامی در ارتش اسرائیل در کنار سربازانی که دوره خدمت سربازی خودرا می‌گذرانند مشغول بکار هستند و این افراد تنها به بررسی آنچه در رسانه‌های فلسطینی در بیت‌المقدس و کرانه باختری  واراضی  48منتشر می‌شود اکتفا نکرده بلکه چیزهایی را نیز که در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت منتشر می‌گردد را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار