معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:

دولت به طرح های نفتی ساخت داخل تسهیلات می‌دهد/ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی

ستاری گفت: برای بومی سازی و ساخت کالا در صنعت نفت باید به سازندگان کمک های مالی کرد، از این رو هم اکنون معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی با سود ٤ تا ١٦ درصد به مراکز پژوهشی و سازندگان دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری در نشست هم اندیشی با شرکت های پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و سازندگان قطعات، پیمانکاران و مشاوران مهندسی صنعت نفت گفت: باید با همکاری و همدلی همه مشکلات را حل کرد.
 
وی افزود: برای رسیدن ایده به محصول برای رفع نیاز بازار در صورتی که تقاضایی وجود داشته باشد، تولید کنندگان از حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برخوردار می شوند.
 
ستاری با بیان این که اعتقادی به کمک بلاعوض نداریم گفت: سبد تسهیلاتی بسیار خوبی را در حوزه دانش بنیان تدارک دیده ایم.
 
وی افزود: وام های 4 درصد صرفا به طرح های پژوهشی، علمی و ساخت داخل در مناطق محروم کشور اختصاص می یابد.

ستاری تاکید کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری از فراخوان وزارت نفت برای تولید 10 گروه کالاهای پرمصرف نفتی حمایت می کند.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که در گذشته اشتباهات بزرگی اتفاق افتاده است، گفت: در حوزه پژوهش نفت یکی از بزرگترین پژوهشگاه ها را داریم ولی تاکنون در صنعت نفت خروجی قابل قبولی نداشته ایم.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: باید گذشته را کنار بگذاریم و ساختاری را حاکم کنیم که با توانمندی، کسی اجازه کارشکنی نداشته باشد.
 
ستاری با بیان اینکه بارقه امیدی در حوزه صنعت نفت دیده می شود ، گفت: در این دوره اتفاقات جدیدی در حال وقوع است و امید داریم که به نتایج خوبی برسیم.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در صورت تدوین خرید کالا از سوی صنعت نفت می توان شاهد تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این صنعت باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون امیدهای زیادی برای حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت به وجود آمده است، گفت: متاسفانه در گذشته اشتباهات زیادی در زمینه پژوهش و فناوری صنعت نفت رخ داده است، به گونه ای که هم اکنون شاهد آن هستیم که صنعت نفت با داشتن بزرگترین مرکز پژوهشی کشور (پژوهشگاه صنعت نفت) هنوز بسیاری از نیازهای عملیاتی خود را از خارج از کشور تامین می کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تولید انبوه تجهیزات بومی سازی شده باید به سازندگان آن کالاها واگذار شود، گفت: هم اکنون با توجه به قانون مناقصات در کشور، کالاها پس از بومی سازی به مناقصه گذاشته می شوند، این امر سبب می شود تامین کالا از سوی گرگهای بازار یعنی دلالان وارد کننده کالا انجام و حق سازندگان اصلی پایمال شود.
 
ستاری تصریح کرد: در ارایه تسهیلاتی از قبیل ضمانت نامه ، پیش پرداخت، گواهی حسن انجام کار و نیز ضمانت نامه هایی که معمولا صنعت نفت نیاز دارد دستمان باز است.
 
وی با بیان این که چنانچه شرکت ها دانش بنیان شوند می توانند از تسهیلات معاونت استفاده کنند، درعین حال گفت: صندوق نوآوری توانسته با شیوه های مناسب میزان وام های ارائه شده به متقاضیان در حوزه شرکت های دانش بنیان را افزایش و روش های ارائه را نیز تسهیل بخشد.  
 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با طرح این موضوع که علاوه بر پرداخت وام و تسهیلات، صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکان تامین ضمانت نامه های طرح های پژوهشی، ساخت داخل و علمی را هم در دستور کار قرار داده است،گفت: ارائه پیش پرداخت اجرای طرح ها، ارائه تسهیلاتی از قبیل معافیت مالیاتی و در برخی مواقع خاص معافیت گمرکی از دیگر ماموریت های تاسیس این صندوق است.

ستاری گفت: برای بومی سازی و ساخت کالا در صنعت نفت باید به سازندگان کمکهای مالی کرد، از این رو هم اکنون معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی با سود ٤ تا ١٦ درصد به مراکز پژوهشی و سازندگان دارد، از طرف دیگر این معاونت پتانسیل خوبی برای ارائه تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به سازندگان داخلی دارد.

وی گفت: هم اکنون حداقل آمادگی لازم برای پرداخت حداقل ٣٠٠ میلیون تومان وام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ملی و فناوری ریاست جمهوری به سازندگان داخلی و مراکز دانش بنیان وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار