معاون وزیر نفت:

اولویت اساسی وزارت نفت تقویت ساخت داخل/ 10گروه کالای صنعت نفت تا ٣ سال آینده در داخل کشور ساخته می شود

جوادی گفت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر حوزه ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید بسیار قرار دارد به طوری که هم اکنون برای تولید ١٠ گروه کالای صنعت نفت در داخل کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رکن الدین جوادی بعدازظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با سازندگان داخلی به منظور اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر حوزه ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید بسیار قرار دارد به طوری که هم اکنون برای تولید ١٠ گروه کالای صنعت نفت در داخل کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: این کالاهای 10 گانه براساس نیاز و تقاضای صنعت نفت توسط سازندگان داخلی تولید خواهند شد و نیازهای جاری نفت متاثر از این تصمیم نیست و قرار است با ساخت داخلی این کالاها نیازهای آتی صنعت نفت تامین شود.
 
جوادی با تاکید بر این که برای ساخت این کالاها باید با توجه به پتانسیل و تقاضای موجود برنامه ریزی شود، ادامه داد: در این زمینه شرکتهایی که از توان و قابلیت کافی برای ساخت این دست از کالاها برخوردارند شناسایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: البته تعیین گروه های کالایی 10 گانه برای تامین نیازهای فعلی صنعت نفت نیست بلکه قرار است نیازهای چهار سال آینده صنعت نفت از طریق آنها رفع شود.
 
وی با بیان اینکه برای ساخت این کالاها باید با توجه به پتانسیل و تقاضای موجود برنامه ریزی شود، اضافه کرد: بخشی از نیازهای کشور از طریق فعال شدن شرکت های دانش بنیان و مجموعه های پژوهشی تامین خواهد شد.  
 
معاون وزیر نفت تصریح کرد: فعال شدن مجموعه های پژوهشی کشور و فعالیت قابل توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس این مجموعه، نویدبخش تعاملات گسترده بخشهای پژوهشی و صنعتی کشور است و این تعامل می تواند در حداقل سازی وابستگی ما به ١٠ گروه کالایی مورد نیاز نفت سهم بسزایی داشته باشد.
 
جوادی گفت: امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت و نگاه حرفه ای به مسائل صنعت نفت چالشهای پیش روی این صنعت به خصوص در حوزه ساخت داخل یکی پس از دیگری از میان برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار