مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت:

فرصت یک هفته ای سازندگان برای معرفی توانمندی ها/ حمایت مجلس از صنعت نفت

اکبری، با بیان اینکه در یک برنامه زمان بندی سه ساله کالاها و تجهیزات پرمصرف صنعت نفت داخلی سازی می شوند، گفت: سازندگان داخلی تا پایان ماه رمضان فرصت دارند پیشنهادهای فنی و مالی خود را برای طراحی و ساخت کالاهای صنعت نفت ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عزت الله اکبری در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با سازندگان داخلی به منظور اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: براساس دستورات وزیر نفت، ساخت 10 گروه کالای پرمصرف صنعت نفت به سازندگان و صنعتگران داخلی واگذار می شود.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت، افزود: یک فراخوان عمومی در بین سازندگان و صنعتگران داخلی به منظور طراحی و تولید 10 گروه کالایی صنعت نفت اعلام شده است.
 
وی تصریح کرد: سازندگان داخلی تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند پیشنهادهای فنی و مالی خود را برای طراحی و ساخت کالاهای صنعت نفت ارائه کنند.
 
اکبری با اشاره به جزییات این طرح گفت: قراردادهای سه جانبه ای بین شرکت ملی نفت، معاونت فناوری و علمی رئیس جمهوری و سازندگان برای بومی سازی کالاهای 10 گانه صنعت نفت منعقد خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت ادامه داد: منابع مالی قراردادهای ساخت این 10 ردیف گروه کالایی صنعت نفت توسط وزارت نفت به طور کامل تامین خواهد شد.
 
اکبری خاطرنشان کرد: در یک برنامه زمان بندی سه ساله کالاها و تجهیزات پرمصرف صنعت نفت داخلی سازی می شوند.
 
 
** حمایت مجلس از صنعت نفت
 
رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع
و معادن مجلس شورای اسلامی - با اشاره به این‌که صنعت تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده است گفت:‌در هیچ سالی مانند سال جاری در قانون بودجه به صنعت نفت توجه نشده است.  

رحمانی اضافه کرد: در بودجه سال جاری مجلس حمایت خوبی از صنعت نفت کرد به طوری که در طول تاریخ این صنعت بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر این‌که برای همکاری دراین بخش آمادگی داریم، گفت: اگر قوانینی وجود دارند که تسهیل گر نیستند امکان حذف آن ها وجود ندارد همچنین در صورت نیاز اقدام به تصویب قوانین جدید و یا اصلاح قوانین موجود خواهیم کرد.  

رحمانی با تاکید بر این‌که وزارت نفت به طور جدی در ساخت داخل تمرکز دارد، گفت: بیش از صد سال در حوزه نفت سابقه داریم و باید در این حوزه به جایگاه بهتری دست پیدا می کردیم.  

رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این نشست هم اندیشی با تاکید بر حمایت مجلس از صنعت نفت، گفت: در سال های گذشته در صنعت نفت باید بیشتر کار می کردیم اما متاسفانه عقبگردهایی وجود داشت.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار