خالد مشعل: ملت غزه از خود دفاع خواهند کرد/مقاومت قدرتمندتر از ارتش اسراییل است/هیچ کس نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نشستی خبری تاکید کرد ملت فلسطین و گروه های مقاومت به دفاع از خود ادامه خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین:"خالد مشعل" لحظاتی پیش در یک نشست خبری در شهر دوحه با اشاره به اینکه "نتانیاهو" حماس را متهم به کشتن سه جوان اسراییلی در کرانه باختری کرد و جنگ را به باریکه غزه انتقال داد، تاکید کرد: ما به تجاوز پاسخ داده و ملت غزه از خود و گروه های مقاومت از ملت دفاع خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقاومت فلسطین قدرتمندتر از ارتش رژیم اشغالگر اسراییل و تجاوزهای آن است، اضافه کرد: برخی ها گمان کردند که حماس پس از آشتی ملی تضعیف شد اما ما عکس این موضوع را نشان دادیم.

"مشعل" گفت: تجاوز به غزه بدون توجیه صورت گرفت؛ تجاوز به غزه عمری بیست ساله دارد اما ما از خود دفاع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند، گفت: آنچه که در غزه در جریان است فاجعه بوده و شمار قربانیان بسیار زیاد است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه خوستار بازگشایی گذرگاه ها و ورود کمک های بشردوستانه به غزه شد، و گفت: ما از تلاش هایی که برای توقف تجاوز و رفع محاصره در غزه انجام می شود، استقبال می کنیم.

"خالد مشعل" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا از قطر و ترکیه خواسته است برای برقراری آتش بس تحرک داشته باشند، اظهار داشت: وقت آن رسیده است که محاصره غزه به پایان برسد.

وی همچنین تصریح کرد: پذیرش هرگونه آتش بس انسان دوستانه منوط به پایان محاصره غزه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار