شجاعی: دوره بعدی جام جهانی کوچک فوتسال زیر نظر فیفا برگزار می شود

رئیس امور بانوان فدراسیون از برگزاری اولین دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا در رده بانوان خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، فریده شجاعی- رئیس امور بانوان فدراسیون درباره برگزاری مسابقات جام جهانی کوچک فوتسال گفت: جام جهانی کوچک فوتسال در حوزه بانوان هرساله با تصمیم گیری از سوی کشورها و تحت عنوان "جام جهانی کوچک" برگزار می شود که براساس اعلام فیفا، این مسابقات از سال آینده توسط فدراسیون جهانی فوتبال برگزار خواهد شد. سال گذشته که اسپانیا میزبان جام 2013 بود، مقرر شد که امسال روسیه میزبان این دوره از مسابقات باشد. اما با توجه به مشکلاتی این کشور با آن روبروست، انصراف خود را از برگزاری این مسابقات اعلام کرده و ظاهرا مذاکرات با کشور ژاپن در حال پیگیری است. در حال حاضر یکی از رویدادهای پیش روی ما حضور در رقابتهای جام جهانی کوچک 2014 فوتسال است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که می دانيد در مسابقات دوره قبلی اين مسابقات به مقام پنجم جهان رسیديم و تیم ملی فوتسال بانوان دارای پتانسیل بسیار خوبی است و ما خود را در آسیا مدعی می دانيم و از آن دفاع می کنیم. طی برگزاری تورنمنت روسیه هم خیلی خوب ظاهر شدیم و بازی های قابل قبولی ارائه کردیم. همچنین کلیه اردوهای ما هم مرتب در حال برگزاری است. برنامه ریزی و تقویت زیرساخت ها یکی از مهمترین اهداف و اقدامات کمیته بانوان است. هدف ما گرفتن مدال است.

وی افزود: از دیگر رویدادهای مهم دیگر می توان به تصویب برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیای بانوان که توسط ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد شده بود، اشاره کرد. اما هنوز هیچ کشوری داوطلب میزبانی این دوره از مسابقات نشده و ما باید تیم را آماده نگه داریم. تیم های شرکت کننده در مسابقات جام ملتهای آسیا بانوان همان 12 تیم شرکت کننده در اینچئون خواهند بود، اما برای سال های بعد امکان گروه بندی در این دوره از مسابقات وجود دارد. همچنین ما منتظر برگزاری مسابقات غرب آسیا هستیم. البته این مسابقات طی 2 سال اخیر برگزار نشده است. از دیگر رویدادهای مهم ما نیز حضور در مسابقات مقدماتی المپیک است.

شجاعی در رابطه با ایجاد تغییرات در سطح کادر فنی تیم ملی بزرگسالان گفت: ما در حال گفتگو با مربی های خارجی هستیم و باید بر روی توانمند کردن مربی های خود بیشتر کار کنیم و اين کار را از هم اکنون و با برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان خود آغاز کرده ايم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار