دادگر خبر داد:

آغاز اردوی معرفتی - فرهنگی دانشجو معلمان از 10 مرداد / حضور 1200 دانشجو معلم در اردوی معرفتی – فرهنگی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان از حضور 1200 دانشجو معلم در اردوی معرفتی – فرهنگی ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید امین اله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری امروز که پیرامون موضوع برگزاری طرح معرفتی – فرهنگی ویژه دانشجو معلمان که در سراسر کشور برگزار شود گفت: با بهره گیری از ظرفیتهای درون دانشگاهی و نظرات استادان و کارشناسان به این جمع بندی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رسیدیم که با مشارکت جدی دانشگاه فرهنگیان برنامه ملی را برای دانشجو معلمان نخبه و فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه فرهنگیان برگزار نماییم.

بنابر این مقرر است که بیش از 1200 نفر از دانشجو معلمان برگزیده و نخبگان دانشگاه فرهنگیان در این اردو که در دو مرحله برگزار می شود شرکت نمایند.

وی ادامه داد: مرحله اول این اردو 10 تا 16 مرداد ماه با پذیرش بیش از 500 نفر از دانشجو معلمان خواهر در مشهد مقدس برگزار میشود.
همچنین مرحله دوم این اردو ویژه برادران است که از 31 مرداد ماه تا 6 شهریور در مشهد مقدس به میزبانی پردیس دانشگاه شهید بهشتی  برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر اضافه کرد: دانشجویانی که در این اردو حضور پیدا می کنند دانشجویان ورودی سال 91هستند که در مهرماه سال جاری کارورزی خود را در مدارس آموزش و پرورش کشور آغاز می کنند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این اردو گفت: تبین مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه فرهنگیان ، تعمیق آگاهی‌های معرفتی و سیاسی دانشجو معلمان، افزایش شایستگی‌های لازم تربیتی و اخلاقی و آموزشی ، افزایش بصیرت سیاسی، توانمند سازی نخبگان و فعالان فرهنگی دانشجو معلم و تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانشجو معلمان در فعالیت گروهی و جمعی ازجمله اهداف مهمی است که برای این اردو در نظر گرفته شده  است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به اینکه 40 درصد اداره این اردو به دانشجو معلمان واگذار می شود گفت: رتبه های برتر زیر 100 کنکور سراسری ، ممتازین علمی، فعالان هیاتهای مذهبی دانشجویی، یاوران نمازخانه ها و مساجد پردیسهای دانشگاهی، فعالان انجمن‌های علمی دانشگاه، فعالان نشریات و وب سایتهای دانشجویی، فعالان بسیج دانشجویی و فعالان کانون‌های دانشجویی از جمله فعالان و دانشجو نخبگانی هستند که درا ین اردو حضور خواهند داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های این اردو اظهار داشت: برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ، نشست ، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، میزگرد ، پاتوقهای دانشجویی، مناظره، دل نوشته دانشجویی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، حضور مشاوران دینی و فرهنگی و ... از جمله اقدامات و فعالیتهایی است که در این اردو‌های معرفتی و فرهنگی ویژه دانشجو معلمان انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر به اشاره به حضور افرادی در این اردو از جمله وزیر آموزش و پرورش نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونین فرهنگی وزیر علوم، معاون آموزش وزیر علوم و ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ،‌ مرکز آموزش های مجازی را برای دانشجو معلمان تعریف کرده است که در این مراکز دانشجو معلمان آموزشهای مجازی را دریافت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز آموزشی 18 عنوان درسی و هر درس 20 دقیقه اجرا می شود افزود: در پایان دوره آموزشی گواهی پایان دوره‌ای به صورت الکترونیک برای دانشجویان طراحی شده که به آنها اعطا می گردد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: جریان شناسی فرهنگی و ضد فرهنگی، تجوید و آوا شناسی قرآن کریم، جریان شناسی جنبش دانشجویی، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با جنگ نرم، آمریکا شناسی، مخاطب شناسی، آشنایی با اندیشه‌های سیاسی انقلاب اسلامی و ... از جمله مطالبی است که در این مرکز آموزشی مجازی به دانشجویان ارائه می شود.

وی در پایان اظهار داشت: حضور دانشجو معلمان قبل از برگزاری این اردو در این مرکز آموزشی مجازی اختیاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخبه ، مشهد ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.