گزارش روزنامه جروزالم پست از تظاهرات روز قدس در نقاط مختلف جهان

روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نوشت تظاهر کنندگان در سراسر جهان اسلام در روز قدس علیه اسرائیل تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نوشت تظاهر کنندگان در سراسر جهان اسلام در روز قدس علیه اسرائیل تظاهرات کردند. 

این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت نوشت تظاهر کنندگان در این روز شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سردادند و همبستگی خود را نیز با فلسطینی‌ها اعلام کردند. این تظاهرات روز جمعه در سراسر جهان اسلام در حمایت از فلسطینی‌ها و در اعتراض به اسرائیل و عملیات نظامی آن علیه حماس در نوار غزه برگزار شد.

در ایران ، در تهران و بیش از 700 شهر بزرگ و کوچک در این کشور تظاهرات سالانه روز جهانی قدس برگزار شد. این مراسم در سال 1979 به دعوت آیت الله روح الله خمینی رهبر عالی جمهوری اسلامی برای نشان دادن حمایت از فلسطینی ها و مخالفت با اسرائیل شروع شد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از حسن روحانی رئیس جمهور ایران خطاب به تظاهر کنندگان تهرانی نوشت :جهان اسلام باید یکپارچه در این روز خشم ، نفرت ، یکپارچگی و مقاومت در برابر اسرائیل را اعلام کند. تظاهر کنندگان پلاکاردهایی با شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" با خود حمل می‌کردند. 

هزاران نفر از شیعیان در شهر کراچی بزرگترین شهر پاکستان نیز روز جمعه روز قدس را گرامی داشتند و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

در دیگر شهرهای سراسر پاکستان نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد. در کراچی حدود 5000 مرد ، زن و کودک پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را در کف خیابان لگدمال کردند و شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر دادند. 

میرزا یوسف ، که هدایت این تظاهرات را بر عهده داشت حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرد. در این حمله طبق گزارش‌ها بیش از 800 فلسطینی کشته شده‌اند. یوسف گفت : مسلمانان باید بیدار شوند ، اگر مسلمانان متحد شوند آنگاه اسرائیل در برابر آنها هیچ خواهد بود.

اگر مسلمانان متحد شوند می‌توانند بیت المقدس را آزاد کنند و حقوق فلسطینی‌ها را به آنها بازگردانند. این تظاهرات در حالی برگزار می‌شد که حمله اسرائیل به غزه وارد هجدهمین روز خود شده بود.

در اردن نیز مردان ، زنان و کودکان در مرکز شهر امان پایتخت این کشور به نشانه همبستگی با مردم غزه تظاهرات کردند.  تظاهر کنندگان از اقدام اسرائیل انتقاد کردند.

حمزه منصور ، دبیر کل جبهه اسلامی ، شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن گفت : شرم بر کسانی باد که غزه را محاصره کرده‌اند و به این محاصره ادامه می‌دهند و درها را به روی رسانه‌های خود می‌گشایند تا تاثیر منفی بر مقاومت بگذارند و روی شهدا و زخمی‌های غزه پا بگذارند تا نیروی مقاومت و مقاومت فلسطینی‌ها را بشکنند.

مراسم تظاهرات روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سرتاسر جهان اسلام برگزار می‌شود. 

بنا بر اعلام پلیس آلمان ، در تظاهرات شهر برلین  حدود 1200 نفر از تظاهر کنندگان طرفدار فلسطینی‌ها و حدود 700 تظاهر کننده مخالف آنها که از اسرائیل حمایت می‌کنند در برابر یکدیگر تظاهرات مسالمت آمیزی برگزار کردند.

حامیان فلسطینی‌ها که شعار "آزادی برای فلسطین ، آزادی برای غزه" سرداده بودند در یکی از بلوارهای شهر برلین که به روی رفت و آمد خودروها بسته شده بود تظاهرات کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار