مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش 250 هزار بشکه ای ظرفیت "نمک زدایی" با راه اندازی واحدهای جدید/انعقاد 900 میلیارد تومان قرارداد ساخت لوله با شرکت‌های داخلی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با راه اندازی واحدهای جدید نمکزدایی 250 تا 400 هزار بشکه در روز به ظرفیت نمکزدایی افزوده می شود.

حمید بورد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به اجرای طرح‌های مهم افزایش تولید اشاره کرد و گفت: سال گذشته 3 واحد نمکزدایی و بهره‌برداری در این شرکت افتتاح شد و برای سال جاری نیز راه اندازی 3یا 4 کارخانه جدید نمکزدایی در دستور کار قراردارد.
بورد تصریح کرد: با راه اندازی واحدهای جدید  250 تا 400 هزار بشکه در روز به ظرفیت نمکزدایی این شرکت افزوده می شود که ضمن جبران کاهش طبیعی تولید چاه‌ها موجب افزایش تولید خواهد شد.

بورد این کارخانه‌ها را شامل نمکزدایی میدان لب سفید، گچساران 3و بی بی حکمیه 1 عنوان کرد.

** افزایش ظرفیت تولید نفت در سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین با تشریح حوزه فعالیت این شرکت با راهبری 60 مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک و تولید حدود 80 درصد نفت کشور به عنوان لوکوموتیو اقتصاد کشور ایفای نقش می کند.در خصوص فعالیت های این شرکت در سالجاری اظهار داشت: برنامه تولید مناطق نفت خیز جنوب در سالجاری با توجه به سیاست های وزارت نفت به صورت افزایشی بسته شده است.

وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر نفت این شرکت امادگی کامل دارد که با استفاده از پتانسیل های موجود ظرفیت‌ تولید را افزایش دهد.

** انعقاد 900 میلیارد تومان قرارداد ساخت لوله با شرکت‌های داخلی

بورد با تشریح برنامه های حمایتی این شرکت از سازندگان داخلی گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت کشور حمایت از سازندگان داخلی را در اولویت برنامه های خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله قراردادهای مهم در این بخش انعقاد قرارداد ساخت لوله های انتقال نفت خام به ارزش یش از 900 میلیارد تومان با شرکت های لوله سازی اهواز و فولاداکسین خوزستان است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: در چارچوب این تفاهم   نامه شرکت فولاد اکسین خوزستان متعهد به تولید ورق‌های عریض و شرکت لوله سازی اهواز متعهد به ساخت لوله‌های مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار