آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت خارجه آمریکا باید پاسخگوی چرایی اعزام جاسوسان خود به ایران باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: وزارت امورخارجه آمریکا به جای موضع‌گیری درباره بازداشت اتباعش در ایران باید پاسخگوی چرایی اعزام نیروهای جاسوس خود به کشورمان باشد.

"محمدحسن آصفری" نماینده اراک و کمیجان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واکنش وزارت خارجه آمریکا به بازداشت اتباع این کشور در ایران، اظهار داشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نمی‌تواند در امور داخلی کشور ایران دخالت کند.
 
وی ادامه داد: شهروندان آمریکایی با انجام تشریفات قانونی مشکلی برای تردد به ایران ندارند و ورود آنان بلامانع است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما هیچ مشکلی با شهروندان آمریکا نداریم، افزود: مشکل ما با کسانی است که در ایران دست به جاسوسی و خرابکاری می‌زنند که اگر وابسته به هر دولت و جریانی باشند مطمئنا توسط دستگاه‌های امنیتی ما دستگیر خواهند شد و طبق قوانین داخلی کشور خودمان با آنها برخورد خواهیم کرد.  
 
آصفری تأکید کرد: وزارت امورخارجه آمریکا به جای موضع‌گیری درباره بازداشت اتباعش در ایران باید پاسخگوی چرایی اعزام نیروهای جاسوس و ضد امنیتی خود به کشورمان باشد.
 
آصفری با بیان اینکه سخنگوی وزارت امورخارجه موضوع بازداشت را محرمانه مطرح کرده است، خاطر نشان کرد: وی مباحث امنیتی را مورد توجه قرار داده تا منابع خود را فاش نکند.

گفتنی است، "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا اخیرا در بیاناتی مراتب نگرانی خود را درباره شهروندان آمریکایی که به تازگی در ایران بازداشت شده‌اند از جمله "جیسون رضائیان" خبرنگار واشنگتن پست و دیگر شهروندان غیرآمریکایی اعلام کرده بود.

وی گفت: ما می‌خواهیم به شفافیت اعلام کنیم که سه شهروند آمریکایی بازداشت شده‌اند، با توجه به محرمانه بودن موضوع قصد نداریم که اظهار نظر بیشتری درباره این موضوع کنیم.

هارف افزود: همانطور که می‌دانید اولویت اول ما تأمین امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور است.درباره بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران ما با دفتر حافظ منافع خود در تهران یعنی سفارت سوئیس تعامل خواهیم داشت تا خدمات کنسولی لازم را ارائه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۲:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
امریکایها بدانندجمهوری اسلامی هیچ شخصی رو بی دلیل و مدرک دستگیر نمی کند واین که می گویند این اشخاص خبرنگار ویا از افراد عادی هستند دروغی بیش نیست.
مرگ برصهیونیستم و مرگ بر کافران عالم آمریکا و انگلیس و همه سلفی ها، به امید سربلندی جمهوری اسلامی در همه زمینه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا جاسوس و سفارتخانه های جاسوسش و دیپلمات های جاسوسش .
آخرین اخبار