معاون بلر: بمباران غزه از سوی اسرائیل جنایت جنگی است و باید پایان یابد

"جان پرسکات" معاون"تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس گفت که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه جنایت جنگی است و باید پایان یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی میرور،  معاون نخست وزیر سابق انگلیس گفت پاسخ به حملات موشکی حماس غیرمتناسب و وحشیانه است.

"جان پرسکات"  در  یادداشتی در این روزنامه انگلیسی نوشت: گروهی بیمارستان ها را منفجر می کنند، کودکان را می کشند و مسئول قتل بیش از هزار نفر از جمله 165 کودک طی تنها دو هفته هستند.

 بدون شک می بایست یک دولت منفور نامیده می شد و توسط سازمان ملل، آمریکا و انگلیس محکوم شوند. اما هرگونه اعتراض در نطفه خفه شد چون این اسرائیل است.

نتانیاهو باز این بهانه را می‌آورد که حماس راکت‌هایی به اسرائیل پرتاب می‌کند و ولی باید از شهروندان خود دفاع کند.

مردم غزه همانند زندانی ها در پشت دیوارها و حصارهای محبوس شده اند و قادر به فرار کردن از بمباران‌های اسرائیل نیستند. همچنین محاصره اقتصادی غزه مردم را در فقر فرو برده است.

بیش از 80 درصد از از 1000 کشته‌ غزه، افراد غیر نظامی از جمله زنان و کودکان بوده اند، اما چه کسی می گوید که 20 درصد کشته شده دیگر نیز افرادی بی‌گناه نبودند؟

اسرائیل همه قوانین بین الملل را با ادامه شهرک سازی نقض کرده چراکه می‌داند می‌تواند آن‌ها را دور بزند .

نتانیاهو می‌گوید ارتش اسرائیل قبل از بمبارا ن غزه به مردم  به آنها هشدار می دهند که خانه هایشان را ترک کنند.
 اما مردم به کجا می توانند پناه ببرند؟پرجمعیت ‌ترین نقطه جهان که مردمش که در محاصره قرار دارند. اسرائیل بیمارستان‌ها و مدارس سازمان ملل را نیز هدف قرار میدهد. پس دقیقا آن‌ها به کجا پناه ببرند؟

حملات اسرائیل مشکل را حل نخواهد کرد و تنها نسل جدید فلسطینی ها را سرشار از نفرت خواهد ساخت که مصمم به مبارزه با بی عدالتی اشغالگری هستند..
ما باید اسرائیل را به پایان دادن به محاصره غزه وادار کنیم. قانونی پایان یابد.

ما نمی‌توانیم در این خصوص سکوت کنیم. دنیا باید مانع از تکرار این چرخه مرگ بی‌پایان شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار