حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی:

روز قدس امسال یک روز سیاه برای رژیم صهیونیستی بود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عظمت برپایی روز قدس گفت: روز قدس امسال یک روز سیاه برای رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با تقدیر از حضور حماسی ملت در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: امسال ما شاهد یک نفرت جهانی علیه ستم به ملت فلسطین در سرزمینهای اشغالی بودیم.

وی ادامه داد: جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه که صاحب‌نظران جهانی آن را در حد جنایات جنگی توصیف می‌کنند باعث شد امسال توجه جهانیان به موضوع فلسطین بیشتر شود.

حبیبی  افزود: مقاومت مظلومانه ملت فلسطین به ویژه مردم غزه در زیر باران موشک و بمب نمادی از جهاد در راه خدا و پایداری برای آزادی قدس شریف است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عظمت حضور ملت ایران در سراسر کشور و پیش از 80 کشور جهان در روز قدس نشان داد که آزادی قدس شریف و دفاع از ملت مظلوم فلسطین در دستور کار آزادیخواهان جهان است.

وی افزود: مردم کرانه غربی رود اردن باید همانند مردم غزه مسلح شوند و همانند دو لبه قیچی، رگ حیات رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

حبیبی با اشاره به اوضاع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت: مقاومت رزمندگان اسلام در غزه باعث شد نزدیک به 20 روز صهیونیست‌ها در زیر زمین و پناهگاه‌ها زندگی کنند. موج فرار و خودکشی در ارتش صهیونیستی این رژیم را به استیصال رسانده است. پذیرش شکست تنها  راه این رژیم در جنگ چهارم و انتفاضه رمضان است. رژیم صهیونیستی راهی جز پذیرش شروط حماس در ورد آتش‌بس را ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با نقد مواضع اروپا و آمریکا در مورد فجایع غزه گفت: غرب همواره دفاع رژیم صهیونیستی در برابر حماس را مشروع تعریف کرده است، حال آنکه این اولا دفاع نیست، حمله و تهاجم است و ثانیا اگر صهیونیست‌ها حق دارند از خود دفاع کنند سوال این است فلسطینی‌ها حق ندارند برای آزادسازی سرزمین خود و دفع تجاوز از خود دفاع کنند. وجدان بیدار جهانیان در این داوری حق را به مظلومان فلسطینی می‌دهد لذا مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها امری مشروع برای دفاع از خود و سرزمین‌شان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمدید توافق ایران و 1+5 بیان داشت: نمی‌دانم ما در 4 ماه تمدید شده این توافق چه چیز ناگفتنی در این 6 ماه داشته‌ایم که نگفتیم. یا طرف غربی حرف‌های ناگفته‌ای را نگفته می‌خواهد در چهار ماه آینده بگوید.

حبیبی افزود: این نوعی وقت هدر دادن است. لذا فکر می‌کنم ما بیش از آنچه امید به توافق داشته باشیم، باید تلاش کنیم ببینیم برگشت به نقطه اول با چه مکانیزمی باید صورت گیرد، لذا اگر غرب روی مواضع خود اصرار داشته باشد از باب هزینه – فایده کردن قطعا به نفع ما است و به نقطه اول برگردیم و بپذیریم که اعتماد به آنها یک سراب است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود گفت: طی هفته گذشته این بسته مورد نقد اقتصاددانان قرار گرفته است که بیشتر آنها هم اقتصاددانان طرفدار دولت هستند. باید یک راهکاری دولت برای شنیدن این نقدها و اصلاح بسته پیشنهادی پیدا کند.

وی ادامه داد: دولت باید نسبت بهاین بسته پیشنهادی با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را روشن کند و ضمنا بگوید برنامه زمان‌بندی خروج از رکود بر اساس این بسته چگونه خواهد بود.

حبیبی همچنین تصریح کرد: اگر این بسته به صورت لایحه به مجلس برود دولت باید پیش‌بینی کند  در مجلس چه بر سر این بسته خواهد آمد ضمن اینکه ربط این بسته با بودجه 93 و نیز 94 کل کشور چه خواهد بود. اینها سوالاتی و ابهاماتی است که دولت هنوز به آن پاسخ نداده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان  با تبریک روز عیدسعید فطر به مسلمانان جهان و به ویژه مردم ایران خاطرنشان کرد: روز فطر موسم پاداش یک ماه عبادت و پارسایی است. روز عید شرافت و کرامت است. لذا آن را باید قدر بدانیم و خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ سپاسگذار باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار