تناقض‌گویی‌های سخنگوی نتانیاهو برای توجیه حمله خمپاره‌ای به مدرسه آنروا

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توجیه حمله خمپاره ای به یک مدرسه دچار تناقض‌گویی‌های متعدد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، "مارک رگو" در گفتگوی زنده تلویزیونی با "سارا سایدنر" خبرنگار این شبکه تلویزیونی در قدس اشغالی درباره ی شلیک خمپاره ای به محوطه مدرسه گفت: اول ازهمه باید بگویم آنچه که در این مدرسه رخ داد یک فاجعه بود، افراد بی گناه کشته شدند، تصاویر وحشتناک است و هیچ انسانی نیست که تحت تاثیر قرار نگیرد.پرسش این است که چه کسی مسئول است؟ ما باید به این پرسش به طور جدی پاسخ دهیم و اطمینان حاصل کنیم که به حقیقت دست می یابیم. 

وی پس از تلاش برای متهم کردن حماس به هدف قرار دادن این مدرسه  گفت:
دوم اینکه ما می دانیم بین نیروهای نظامی ما و نیروهای حماس در نزدیک مدرسه تیراندازی بود. در روز شنبه ما یک نظامی ارتش اسرائیل را از دست دادیم. این نظامی زمانی کشته شد که فلسطینی‌ها از مدرسه به عنوان پشتیبان خود استفاده می کردند. ما باید به اصل قضیه پی ببریم. مشخص نیست که آیا این فاجعه ناشی از شلیک ارتش اسرائیل بوده است یا خیر؟ 

مارک رگو در ادامه اذعان کرد که شلیک اشتباهی صورت گرفت و افزود: ما اشتباهات را می‌پذیریم. ما گفتیم که اشتباه در شلیک بود. موضوع این نیست که اسرائیل ابهام زدایی نمی کند، ما یک حادثه وحشتناک در یک هفته قبل داشتیم که در آن چهار پسر در ساحل کشته شدند، ما بلافاصله گفتیم که این حمله اشتباه ما بود و ما مسئولیت آن را پذیرفتیم حتی شیمون پرز رئیس اسرائیل از این بابت عذرخواهی کرد. ما وقتی اشتباه می کنیم به آن اذعان می کنیم اما در این مورد مشخص نیست که چه شلیکی باعث این فاجعه وحشتناک شد.

خبرنگار سی ان ان گفت: اما اگر بخواهیم منصفانه باشیم مدرسه ای که سازمان ملل متحد از آن صحبت می کند هیچ نوع تسلیحاتی در آن انباشته نشده بود.
مارک رگو گفت: خیر انباشته از تسلیحات نبود! ما می دانیم که حماس از منطقه ی نزدیک مدرسه به عنوان سپری برای شلیک به سمت نیروهای ما استفاده می‌کردند.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو درباره  آتش بس گفت: ما بارها آتش بس انساندوستانه را پذیرفته ایم، ما روز شنبه آتش بس دوازده ساعته داشتیم. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از ما خواست که آتش بس را تمدید کنیم. ما به صورت یکجانبه آتش بس را به مدت چهار ساعت تمدید کردیم درحالیکه حماس بلافاصله اقدام به شلیک کرد.

وی افزود: تاکنون 2500 موشک از نوار غزه به شهرهای اسرائیلی شلیک شده است. این موشک ها همچنان شلیک می شوند. ما مشکل تونل ها را هم داریم. ما می خواهیم به این مشکل پایان بدهیم . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار