شهرکرد/

آماده سازی برترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه

آماده سازی برترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آماده سازی برترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه برای افزایش تولید، بالا بردن راندمان و استخراج از افق های بالاتر در مدت شش ماه انجام می شود.
مدیر عامل معدن شهید نیلیچیان استان چهارمحال و بختیاری گفت: آماده سازی این معدن 10 میلیارد ریال هزینه در بردارد.

گیتا بصیرانی افزود: آماده سازی معدن در 5 مرحله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی انجام می شود.

وی گفت: بر اساس گمانه زنی ها و مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن بوکسیت و آرژیلیت تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.

بصیرانی با اشاره به اینکه ‌این مواد در صنایع آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده ها کاربرد ویژه ای دارد اظهار داشت: این مقدار مواد معدنی با عیار 65 تا 75 درصد از ابتدای امسال استحصال شده که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.
معدن منطقه باجگیران و دوپلان هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.

معدن بوکسیت و آرژیلیت با حفاری 31 حلقه چاه به طول 5 هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در منطقه باجگیران استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن ایران، خاورمیانه و غرب آسیا معرفی و ثبت شده است.

معدن شهید نیلچیان در فاصله 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و 220 کیلومتری جنوب غرب اصفهان در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته و عملیات بهره برداری آن از سال 1347 در منطقه باجگیران و دو پلان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی، در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.