مفتی كل اهل سنت لبنان: جهاد برای آزاد سازی فلسطین برهمه مسلمانان واجب است

مفتی كل اهل سنت در خطبه‌ نماز عید فطر گفت که جهاد برای آزاد سازی فلسطین برهمه مسلمانان واجب است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، "محمدرشید قبانی" مفتی كل اهل سنت لبنان امروزدر خلال خطبه‌های نماز عید فطر گفت: جهاد برای آزادسازی فلسطین به هر مقدار هم كه قربانی بدهد، بر هر مسلمانی واجب عینی است.

وی در سخنان خود گفت: وحدت امت اسلام از مهمترین اسباب حیات بوده و ما بخوبی می‌دانیم كه فرقه‌گرایی در میان ما سبب چه ضعف‌هایی گردیده است؛ فلسین از بین رفت و ما از زمان اشغال فلسطین برای محقق ساختن اتحاد برای فلسطین كاری انجام ندادیم.

وی سپس گفت: "ای اعراب و ای مسلمانان! كجایید كه در راه خدا و برضد دشمن صهیونیستی كه سرزمین‌های شما را در فلسطین اشغال كرده جهاد كنید؟چه كار برای مقاومت در برابر دشمن اشغالگرتان در فلسطین كردید؟"

وی گفت: جهاد برای آزاد سازی سرزمین مقدس در فلسطین از دستان اشغالگر خارجی بر هر مسلمانانی واجب عینی است؛ هر قدر هم كه قربانی بدهد؛ ملت‌ها نباید سرزمینهایشان را بفروشند و حتی از یك وجب آن بخاطر صلح باطل با دشمن اشغالگر چشم پوشی نمایند و این چیزی است كه حق و شرع الهی می‌باشد.

وی همچنین درباره تحولات عراق گفت: آنچه در موصل عراق می گذرد از احكام اسلام نیست؛ ما یاد گرفتیم كه چگونه با دیگران كه با ما زندگی می كنند در امنیت تعامل وهمكاری نماییم و آنچه در موصل از تخریب بر سرمسلمانان می‌رود و انچه از اذیت برسر مسیحیان می‌رود جز شروعی برای تخریب و تقسیم عراق و در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار