کارشناس اقتصادی عنوان کرد

توسعه اقتصاد استانی نیازمند هماهنگی بخش خصوصی و تعاونی است

یک کارشناس اقتصادی گفت: همگامی بخش خصوصی و تعاونی در حوزه استانی سبب کنترل سرمایه‌های محیطی و توسعه متمرکز منابع می‌شود.

غلامرضا طاهری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند تاکید فراوان در تحول اقتصادی داشته باشد، گفت: بخش خصوصی سهم کلیدی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی کوچک مقیاس دارد.

وی ادامه داد: از همین رو اگر بخواهیم در این بخش توسعه اقتصادی را باعث شویم، می‌توان با ورود بخش خصوصی به اقتصاد استانی زمینه فعالیت این بخش را فراهم کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که توسعه این بخش نیازمند اعتمادسازی است، تاکید کرد: توسعه بخش خصوصی در اقتصاد استانی نیازمند اعتمادسازی است. از همین رو مسئولان اقتصادی در هر استان مثل نمایندگان مجلس می‌توانند با شناسایی نقاط و ظرفیت‌ها زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: همکاری بانک‌ها و بخش تعاونی در کنار بخش خصوصی می‌توانند سبب تنوع سرمایه‌های استانی شود.

طاهری تصریح کرد: هر چند برای توسعه اقتصادی سهم بخش خصوصی و تعاونی باید به یک میزان باشد، سرمایه بخش خصوصی را ندارند اما تحول به واسطه بخش خصوصی می‌تواند زمینه ساز ورود بخش‌های تعاونی باشد.

این کارشناس اظهار داشت: ورود بخش خصوصی زمینه اعتماد برای حضور تعاونی‌ها را فراهم می‌کند که در صورت این اقدام تعاون به سهم 25 درصدی خود در اقتصاد نزدیک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همگامی بخش خصوصی با تعاونی در حوزه‌های کوچک مقیاس سبب حفظ سرمایه در محیط شده و با این اقدام تمرکز سرمایه جای خود را به توسعه یکنواخت سرمایه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار